На 29 юли празнуваме Световния ден на червилото или по-сложно казано триумфа на жените
От древен Шумер до индустриална Европа – червилото е символ на женската сила, самочувствие и заявяването, че никой не е по-важен от женската чувственост.
Горeли са на клада жени, защото са носили червило и са забивали с кол в сърцето етикет “вещица”, защото женската красота винаги е била синоним на “дяволска работа”. В следвоенния свят, потънал в дълбока икономическа криза, червилото е най-купуваната стока… защото женското самочувствие няма цена, която да не можем да платим.
Данните, които човечеството притежава, твърдят, че червилото се заражда в древен Шумер, където стрити на прах скъпоценни камъни са красили устните на шумерските принцеси. Същата модна тенденция се заформя и в Китай, където доста по-практично са използвали пчелен восък. Древните гърци пък винаги са си падали по любовта, а доста често и платената – древногръцките жрици на любовта оцветявали устните си с различни горски плодове.
Макар и най-вероятно в древен Шумер да не са познавали науката наречена статистика, някак интуитивно са усещали, че сочни и ярки устни привличат мъжкото око, повече от всяка голота или тоалет.
Продължаваме доста напред във времето – Англия през XVI век и кралица Елизабет – онази с бялата кожа и кърваво червените устни. И макар до преди нея и след нея църквата категорично да е забранила носенето на всякакъв грим, по време на нейното управление, червилото е на върха на модната стълбица и точно в центъра на женското сърце.
След това – гилотини и разводи по времето на кралица Виктория, за онези “развратници”, които носят червило.
Ето и малко не чак толкова скучна статистика:
- През 1915 година Морис Леви от Scovil Manufacturing Company създава прототипа на опаковката – метален контейнер за червило, която наричат простичко “тръбата на Леви”.
- През 1923 година Джеймс Брус Мейсън младши, от Тенеси, патентова първата въртяща се тръба, която ползваме и до днес.
- Lancome и Арман Птижан пък създават хидратиращото червило с аромат на рози през 1935 година.
- Le Rouge Baiser се появява през 1927 година, благодарение на френския химик Пол Баудеркро – това е първото червило, подходящо за целувки. Обаче наистина нямало триене.
Днес, вече почти всеки козметичен бранд създава ежегодни колекции от стотици нюанси и текстури червила. Цветовете са повече от звездите на небето, а опаковките – истински произведения на изкуството.
Червеното червило си остава класиката на класиките, а ако вие сте от жените, които си мислите, че не ви отива този цвят, то не сте намерили подходящия нюанс за вашата кожа. На ВСЯКА жена ѝ отива червено червило. И трябва да притежава поне едно – перфектно, съвършено, чувствено и оставящо следи по мъжки устни и души.
Разбира се, светът е шарен – червилата също. Има творци и гримьори, които превръщат червилото в истинско изкуство. То не е просто червено или просто nude. То е екстра, УАУ, скандално. И това е също толкова великолепно.
Vlada Haggerty е истински виртуоз в това изкуство:
Какви са пък тенденциите в червилата за 2021 и 2022? Ще ги разгледаме сега, слагайки си червило и покорявайки света:
Statement Lips
Завръщането на контура
Петна от вино
Glossy