Българите кандидатстват за по-големи потребителски кредити, за да повишат жизнения си стандарт
Революционният нов дизайн на „виртуалния магазин за кредити“ повиши с 15% онлайн молбите през последното тримесечие
София, 01 ноември 2017 г. Финансирането на ваканции измести плащането на сметки в топ 10 на проектите, финансирани с потребителски кредит от българите. Броят на молбите за финансиране на почивки нарасна близо три пъти в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. Това показва новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ от БНП Париба Лични Финанси, България.
Важна тенденция е, че в периода май-октомври 2017 г. средната сума на молбите за трите топ проекта нарасна с 9%. Това са ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил. Близо 80% от молбите, получени от БНП Париба Лични Финанси, България през последните месеци са именно за тези проекти.
Според анализа на експертите на компанията, тенденцията хората да кандидатстват повече за кредити за ваканция, отколкото за плащане на сметки, че са готови да инвестират по-големи суми, за да направят домовете си по-модерни и уютни и че желаят да си купят по-скъпи коли е индикатор, че жизненият стандарт на българите се повишава и постепенно се доближава до европейските държави.
БНП Париба Лични Финанси, България пусна нов дизайн и изцяло ново изживяване на своя „виртуален магазин за кредити“. През първите три месеца след старта му беше отбелязан ръст от 15% на молбите за кредит, подадени онлайн, благодарение на първокласното дигитално клиентско изживяване. Уеб сайтът улеснява хората със своята съвременна технология, интуитивен интерфейс и адаптивен дизайн, който следва изискванията на концепцията „първо мобилните“. Експертите на компанията очакват, че той допълнително ще засили онлайн канала за кандидатстване за кредит, като прогнозите са за двуцифрен ръст.
Обзорът „Потребителският кредит на българина” се издава два пъти годишно – през пролетта и есента. Неговата цел е да предостави информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от запитванията за кредит, получени от компанията. Обзорът може да се счита за показателен за българския пазар, тъй като през последните 16 години БНП Париба Лични Финанси е водеща компания на пазара на небанково потребителско кредитиране с портфолио от над 1,5 милиона клиенти, които са ползвали продуктите на компанията за финансиране на различни проекти – от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.
Ваканцията замени плащането на сметки
В новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“, финансирането на почивки влезе в топ 10, измествайки плащането на сметки. Броят на молбите за кредити за ваканции отбеляза ръст от близо 300% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. и към момента тези кредити са на 7-о място.
Българите най-често кандидатстват за потребителски кредити за ремонт на дома, обединяване на задълженията и покупка на употребяван автомобил. Тези проекти формират близо 80% от запитванията, получени от БНП Париба Лични Финанси, България в периода май-октомври 2017 г. Сред целите в топ 10 попадат и пари в брой, покупка на обзавеждане, лечение, ремонт на дома, семейни тържества и образование. БНП Париба Лични Финанси, България отпуска до 70 000 лева за такива проекти, а периодът на изплащане е до 96 месеца. Освен това, кредитите са съобразени с възможностите на клиента, което ги прави много удобни за управление. Това е и една от причините компанията да е сред лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас.
Таблица 1: Топ 10 на проектите, финансирани с потребителски кредит от БНП Париба Лични Финанси, България (като процент от всички молби, получени в периода май-октомври 2017 г.)
Средната стойност на молбите за проектите от топ 3 нарасна с 9%
В новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ беше отчетен ръст от 9% на средната стойност на молбите за трите най-търсени потребителски кредити. Това са ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил.
Например средната сума на молбите за ремонт на дома нарасна с 8% от 5 168 лв. в периода ноември 2016 г.-април 2017 г. до 5 567 лв. през последните 6 месеца. При кредитите за обединяване на задължения се наблюдава ръст от 10%. В периода май-октомври 2017 г. те достигнаха 7 121 лв. докато през ноември 2016 г.-април 2017 г. хората кандидатстваха средно за 6 480 лв. Същата тенденция се наблюдава и при потребителските кредити за покупка на употребяван автомобил. През последните шест месеца средният размер на молбите достигна 6 071 лв. Това е ръст от 9% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. , когато средната сума беше 5 567 лв.
Увеличи се и средният размер на молбите за покупка на обзавеждане. В периода май-октомври 2017 г. той достигна 3 737 лв., докато през ноември 2016 г.-април 2017 г. беше 3 504 лв.
Според експертите на компанията, потребителските кредити за финансиране на проекти като ремонт на дома и покупка на кола и обзавеждане се ползват за повишаване на жизнения стандарт. С ускоряването на икономиката, хората стават все по-спокойни по отношение на личните си финанси и кандидатстват за по-големи кредити с по-дълъг срок на изплащане.
В същото време високият интерес към кредитите за обединяване на задължения показва, че все повече българи управляват разумно семейния си бюджет и желаят да оптимизират месечните си плащания. Те се възползват от предимства като покриване на по-стари задължения при по-добри пазарни условия, фиксирана лихва за целия период на кредита, плащане на само една такса за превод и много други.
Друга положителна тенденция е устойчиво ниският дял на необслужваните кредити, което показва, че клиентите се отнасят отговорно към кредитите си и покриват задълженията си навреме. Това е знак, че доходите на хората се увеличават и, че вътрешното потребление расте.
Таблица 2: Средна сума на молбите за топ 5 проектите
Във връзка с новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси, България Бруно Льору заяви: „Увеличаващият се размер на молбите за финансиране на големи проекти, които подкрепят повишаването на жизнения стандарт на хората е положителна новина не само за сектора на потребителското кредитиране, но и за българската икономика като цяло. През последните 16 години компанията ни помогна на повече от 1,5 милиона души да реализират своите планове, отпускайки над 3,5 милиарда лева и така ние сме един от двигателите на ръста на потреблението.“
Мъжете купуват коли, а жените финансират образование
Данните на БНП Париба Лични Финанси, България показват, че мъжете и жените са почти еднакво активни при кандидатстването за потребителски кредит – 51,4% срещу 48,6%. Господата най-често кандидатстват за кредити за покупка на употребяван автомобил (69% от молбите за финансиране на коли). Близо 64% от молбите за кредит с декларирана цел образование, са подадени от дами. Над 63% от посочилите като причина за кандидатстването медицинско лечение също са жени. Наблюдава се относително равенство между мъжете и жените при кандидатстването за финансиране на покупка на обзавеждане, обединяване на за задължения и пари в брой.
След 50 годишна възраст жените кандидатстват по-често за потребителски кредити
Обзорът „Потребителският кредит на българина“ показва, че във възрастта 20-39 мъжете кандидатстват по-често за потребителски кредити. Те са подали близо 57% от молбите. Във възрастта 40-49 се наблюдава се относително равенство между кандидатстващите мъже и жени. След възрастта от 50 години, близо 57% от молбите за потребителски кредити се подават от дами.
Новият дизайн и изживяване на „виртуалния магазин за кредити“ ще доведе до двуцифрен ръст на онлайн кредитирането с
БНП Париба Лични Финанси, България пусна новия дизайн на своя „виртуален магазин за кредити“, който носи изцяло ново клиентско изживяване. Иновативната концепция беше оценена високо от клиентите, доказателство за което е ръстът от 15% на молбите подадени онлайн през първите три месеца след старта й. Експертите на компанията прогнозират, че новият сайт ще доведе до двуцифрен ръст на онлайн канала за кандидатстване. Към момента неговият дял е около 33%.
Дигиталното клиентско изживяване ще е двигател на онлайн кредитирането
Според анализа на компанията, с развитието на технологиите, използването на интернет като канал за кандидатстване ще продължи да расте. Най-важният фактор ще бъде клиентското изживяване в дигитална среда. Хората търсят удобен и сигурен процес на кандидатстване и бърз отговор на молбите и въпросите си. За да отговори на тези изисквания, изживяването на новия сайт е по-бързо, по-удобно, изключително интуитивно и ориентирано към мобилни устройства. Освен това компанията интегрира чат бот във Facebook Messenger на страницата си в социалната мрежа, за да улесни комуникацията по време на и след продажбата на кредит.
Обновеният „виртуален магазин за кредити“ на БНП Париба Лични Финанси, България е с 40% по-бърз
„Виртуалният магазин за кредити“ на БНП Париба Лични Финанси, България
Обновеният корпоративен уеб сайт предлага изцяло онлайн процес на кандидатстване за кредит. Той се намира на познатия адрес www.bnpparibas-pf.bg и е разработен според последните стандарти за уеб дизайн. Иновативният му дизайн и технология от последно поколение осигуряват множество удобства на клиентите. Например, процедурата за кандидатстване е по-бърза, тъй като времето за зареждане на сайта е с 40% по-кратко в сравнение с предишната версия.
Уеб сайтът е изключително интуитивен с големи икони и удобно онлайн потребителско пътешествие, което позволява на клиентите лесно да открият търсената информация. Специален фокус е отделен на клиентското обслужване и секцията за обратна връзка.
Удобен кредитен калкулатор-симулатор
Едно от най-удобните приложения е обновеният интерактивен кредитен калкулатор симулатор. С този инструмент хората могат много лесно сами да конфигурират най-удобния и съобразен с нуждите и проектите им потребителски кредит. Те могат да изберат размера на вноската и периода на изплащане според личния си бюджет. Много полезен инструмент е възможността да се сравняват различни кредитни планове.
Калкулаторът показва информация за всички разходи и такси и годишния процент на разходите. Така клиентът е информиран за всички детайли и точно колко ще трябва да плати в края на периода. Това е част от ангажимента на компанията да е отговорен кредитор и прозрачен и заслужаващ доверие партньор.
Мобилните решения ще са жизнено важни
Според данните на компанията, над 70% от посещенията на „виртуалния магазин за кредити“ са през мобилни устройства, а мобилните потребители остават средно 1,45 минути на сайта. Това води до ръст на броя на молбите за кредит, подадени през мобилни устройства и към момента те са около 50%. Експертите на БНП Париба Лични Фианнси, България прогнозират, че тази тенденция ще се запази. Ето защо обновеният уеб сайт е разработен, следвайки философията „първо мобилните“. Това означава, че той е с адаптивен дизайн и осигурява едно и също първокласно изживяване на смартфон, лаптоп или таблет.
Бърз отговор от чат бот
За да подобри още повече дигиталното клиентско изживяване, БНП Париба Лични Финанси, България разработи и пусна Facebook чат бот, който улеснява комуникацията между компанията и нейните клиенти. Ботът подпомага хората при кандидатстването за потребителски кредит и при обслужването и съдействието при работата с компанията. Така той пести от тяхното време и осигурява бърза обратна връзка при най-често задаваните въпроси.
Във връзка със старта на редизайна на корпоративния уеб сайт Бруно Льору заяви: „Ние сме се посветили на това да предлагаме на хората иновативни и удобни решения за кредит. Ето защо дадохме най-доброто от себе си, за да надградим изживяването при работата с уеб сайта ни като израз на съвременната концепция за „виртуален магазин за кредити“. Той предоставя уникално клиентско изживяване и е огромна крачка напред в утвърждаването на позицията ни на пазарен лидер.“
За БНП Париба Лични Финанси, България
Специализираната финансова институция БНП Париба Лични Финанси, България е безспорен лидер на пазара на потребителско кредитиране у нас. Компанията има над 1 500 000 клиенти като повече от 750 000 от тях са ползвали финансовите ѝ продукти повече от веднъж. БНП Париба Лични Финанси, България разполага с най-голямата дистрибуционна мрежа в страната като предлага услугите си в 3 000 обекта, в това число и собствена клонова мрежа от 45 търговски офиси в цялата страна. Компанията има екип от 1 000 служители. БНП Париба Лични Финанси, България предлага най-голямото портфолио от специализирани потребителски кредити в страната с максимален размер 70 000 лв., включително потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане, автокредитите „Нова” и „3+”, продукт за консолидиране на задълженията, застраховки, кредитни карти с лимит до 10 000 лв. и др. Компанията е изградила стабилни партньорски отношения с над 2 600 фирми и подпомага растежа на техния бизнес.
През 2013 г. иновативният „магазин за кредити” на компанията беше отличен като най-добър финансов сайт в категория „Браншови награди за уеб – Финанси и застраховане” на конкурса „Български награди за уеб”.
БНП Париба Лични Финанси следва политика на отговорно кредитиране. Основните цели на компанията в тази насока са да подкрепя домакинствата, като предлага достъп до кредитни продукти на колкото е възможно повече хора, както и да създава условия за предпазване на кредитополучателите от свръхзадлъжнялост.
За повече информация:
Web: http://www.bnpparibas-pf.bg/
Blog: http://www.bnpparibas-pf.bg/blog
Facebook: https://www.facebook.com/BNPParibasPFBG
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/bnp-paribas-pf?trk=biz-companies-cyf
За BNP Paribas Personal Finance
BNP Paribas Personal Finance e лидерът в потребителското кредитиране във Франция и Европа, благодарение на своите дейности за отпускане на потребителски и ипотечни кредити. Компанията, която е 100% дъщерно дружество на BNP Paribas Group, има повече от 16 000 служители и развива своята дейност в 20 държави.
Под брандовете Cetelem, Findomestic и AlphaCredit, компанията предлага целия спектър от потребителски кредитни продукти чрез мрежа от точки за продажба и дилъри на автомобили и директно на потребителите през собствените си центрове за работа с клиенти и интернет. BNP Paribas Personal Finance предлага на своите клиенти и застраховки и спестовни продукти във Франция, Италия и Германия.
Компанията е развила активни партньорски отношения с търговци на дребно, собственици на електронни магазини и финансови институции (банки и застрахователни компании), базирани на нейния опит в предлагането на кредити и интегрираните услуги, насочени към бизнес и търговските цели на партньорите.
BNP Paribas Personal Finance е също така и водеща компания в областта на отговорното кредитиране.
За повече информация:
www.bnpparibas-pf.com – www.moncreditresponsable.com – www.fondation.cetelem.com