9 трика, които ни стимулират да пазаруваме от ZARA
Започваме седмицата с впечатляваща доза интересна и полезна информация от колегите от “Поничка ТВ”. Te ни разкриват няколко похвата на магазините ZARA, които ни карат да купуваме стоката им.

Зара е най-големият търговец на дребно в света. Основателят на империята Амансио Ортега започва с магазин, който продава евтини копия на дизайнерски предмети. Днес годишният оборот на компанията е милиарди долари. Мислили ли сте за това, което кара хората да купуват дрехи от тази марка отново и отново? Екипът на “Поничка ТВ” се натъкна на анализ на маркетинговата стратегия на тази марка и разбра за няколко трика, с които докосва купувача.

1. Най-скъпите неща се намират на входа

На входа са най -скъпите неща в очакване купувачът да се влюби в тях от пръв поглед. По идея на марката не трябва да стигате до редовете с евтини дрехи. Зара разчита на нашето импулсивно поведение: видях – исках – купих. За купувачи, които търсят нещо по-евтино, е далечната част на магазина. Но докато стигнете до галерията, ще имате време да искате рокля, чанта, а също и обувки от нова колекция.

2. Облеклото, обувките и чантите са специално разположени един над друг

В магазините на Зара няма отдели в традиционния смисъл на думата. Обувки, чанти и аксесоари се намират в една и съща секция. Не е нужно да мислите за това, кои обувки да вземете за облеклото. Дизайнерите на магазините вече са помислили за вас. Разбира се, такава капсуларност е удобна: тя спестява време и помага да се ориентирате в морето от тенденции. Но това е и трик: логиката на купувача е изключена, защото всичко е решено за вас. Остава само да платите.

https://www.instagram.com/p/BtfnxfNhj46/

3. Зара няма реклама, но не става дума за спестяване

Зара изразходва незначителна 0.3% от печалбата си в рекламата: марката не казва по принцип колко е готино, модерно и удобно. Това обаче не е пропуск на търговците на компанията, а идеално обмислена стратегия да  завладее пазара. Зара инвестира парите си в каталози и … знаци за витрини. А купувачът създава усещане за изключителност. Качеството на дрехите говори за себе си и не се нуждае от реклама. В крайна сметка, Balenciaga и Versace също не извиват видео по телевизията, но хората знаят, че това е премиум клас. Същият трик правят и Зара: ще дойдеш в магазина, за да купиш нещо, което твоят колега / приятелка / съсед няма да има. Изключително облекло за скромни пари.

4. Марката подсъзнателно ви кара да се чувствате част от елита

Зара никога нямаше да отвори магазина си близо до Уолмарт, Ашан или Пятерочка. Марката щателно следи местоположението на своите бутици. Местата за продажба се отварят само в големи търговски центрове или по главните улици на големите градове. Погледнете отблизо: близо до Зара почти винаги има някакъв елитен магазин. Дрехите там, разбира се, са стилни и красиви, много скъпи. Друго нещо, което Зара казва на купувача: “Нашите дрехи също са стилни.” Но цените са по-ниски. С други думи, Зара ни кара да се чувстваме стилно като хората, които харчат цяло състояние за дрехи. Между другото, Кейт Мидълтън помогна на марката да стане малко по-аристократична. Херцогинята е дългогодишен почитател на Зара: на втория ден след сватбата Кейт е с обикновена синя рокля на тази марка и, разбира се, веднага била разпродадена в магазините.

5. Зара специално издава няколко нови колекции през сезона

Повече от 400 дизайнери работят върху новите колекции.  Докато други марки се опитват да отгатнат тенденциите на бъдещите сезони, Зара има време да пусне няколко нови колекции. На всеки няколко месеца, тези тенденции се променят, марката радва купувачите с нова порция дрехи. Ако на модния подиум се появи нещо модно, по улиците на градове или на известни личности, бъдете сигурни: скоро ще го видите в магазина на Зара. Произвеждат се 450 милиона продукта годишно и всеки ще намери нещо много необходимо сред тях.

https://www.instagram.com/p/BsYErb3hGPH/

6. Продава неща, които не са закупени в други части на света

Нещата, които не се продават в един магазин, ще бъдат транспортирани до друг. Поли, панталони и ризи лесно пътуват по света: дрехите от Европа могат да бъдат на руските рафтове. Но ако моделът излезе напълно неуспешен, той се рециклира. Зара е в състояние да спаси парите си и не хвърля непродадени продукти.

7. Марката създава изкуствен недостиг, така че да не си тръгвате без да купувате

Създава изкуствен дефицит . Марката е обучила своите клиенти в стила на “нямаш време да си купиш нещо сега – тогава никога повече няма да го видиш”. Това означава, че якето, което сте гледали в магазина преди 10 дни, може да изчезне от рафтовете и никога повече да не се появи. И мозъкът веднага получава импулс: „Купи го сега“. Импулсивните покупки са полезни за продавача, но са пагубни за купувача. В крайна сметка, повечето от нас започват да съжаляват за загубените пари.

https://www.instagram.com/p/BvXKGjFhfit/

8. Разпродажбите се осъществяват по специална схема

Преди началото на сезона за разпродажби (обикновено юли, август, декември, януари, февруари) Зара се опитва да продаде колкото се може повече неща на редовна цена. Магазинът запълва дрехите от предишни колекции и е доста трудно да се намерят по-нови модели.Идентификационните етикети се окачват на дрехите от новите колекции, а останалата част от асортимента на магазина са „стари“ дрехи. След няколко дни ще се продават много по-евтино.

9. Зара има тайни магазини, които никога няма да имат купувачи

Тези магазини са скрити в недрата на испанската централа на марката. Ако сте посетили Зара в различни страни, вероятно сте забелязали, че вътрешността е почти същата. Екип от 30 архитекти обмисля всички малки неща: цветът на електрическите крушки и дори текстурата на подовата настилка, което ще повлияе положително на купувачите. В тестовите магазини те експериментално избират височината на закачалките, височината на манекените и местоположението на касовите апарати. И всичко това, така че да се отпуснете и да пазарите повече

https://www.instagram.com/p/BvR0OG-BssK/

Момиче, което работи за марката, разказа как да си купим дрехи за стотинки:

Открихме съвети от служителите в магазина, които споделят вътрешна информация. Сега вие също ще знаете как да спестите при пазаруването в Зара, ако все още не можете да устоите на очарованието на тази марка. Както в повечето модни магазини, продажбите се провеждат тук 3 пъти в годината: в края на лятото, преди Нова година и в края на зимата. Най-ниските цени в сезона на отстъпките ви очакват на третата седмица от продажбите.През първата седмица отстъпката е 20–25%, във втората – 40–50%, а в края на третата седмица цените падат със 70–75%. Купувайте модерни неща от там, а основата на гардероба ви е по-добре да купувате в други магазини. Според опитни купувачи, основните трикотажи и дънки не са от най-добро качество. Обувки от новата колекция е по-добре да не купувате веднага. По време на продажбата, те ще са с 50% отстъпка. Магазините попълват запасите си в понеделник: шансовете за закупуване на качествени и евтини дрехи са по-високи в началото на седмицата. Най-ниските цени на тази марка са в Испания и Португалия.

Снимки: Instagram

Източник: “Поничка ТВ”

Лайфстайл

[the_ad id="55508"]

Свързани
Публикации