На тазгодишната Fall Fashion Gala на New York City Ballet изкуството и модата се преплетоха в зрелищна симфония между технологии и природа. В центъра на вниманието — дизайнерката Айрис Ван Херпен, известна с авангардните си 3D конструкции, и актрисата Сара Джесика Паркър, която се превърна в жива метафора на темата за метаморфозата.
Хаос и спокойствие на сцената
Хореографът Джамар Робъртс представи премиерата на своята нова творба — танц, който изследва напрежението между технологичния хаос и естествения баланс. За костюмите той избра именно Ван Херпен, чиято естетика винаги е била вдъхновена от науката, природата и движението.
Резултатът е визуален спектакъл: органични пчелни структури, леки материи, лазерно рязани детайли и ефирни 3D форми, които „дишат“ с танцьорите.
„Костюмите не просто обличат тялото — те обличат историята и вътрешния свят на танцьора“, казва дизайнерката.
View this post on Instagram
Сара Джесика Паркър — между мода и мит
На червения килим на премиерата Сара Джесика Паркър привлече всички погледи, облечена в скулптурна рокля на Ван Херпен с драматични прозрачни крила. Силуетът напомняше за феникс, издигащ се между светлината и сянката — олицетворение на темата „хаос и спокойствие“.
Като член на борда и креативен двигател на Fall Fashion Gala, Паркър отново затвърди мисията си — да свърже балета с висшата мода.
„Границата между сцената и подиума никога не е била толкова тънка.“ — Vogue
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Технологията среща природата
В костюмите „спокойствие“ Ван Херпен използва ултралека японска „въздушна материя“, нашита на пластове, за да създаде илюзия за движение като вятър.
Групата на „хаоса“ бе облечена в рефлективни, стоманени тъкани, които улавят светлината и променят цвета си при движение.
Всеки детайл — от формата до текстурата — бе част от по-голям разказ за съществуването между органичното и дигиталното.
Ван Херпен: балетът като нова лаборатория
Бивша класическа танцьорка, Айрис Ван Херпен разбира движението отвътре.
„Чувствах се като у дома си в този проект. Това е диалог между науката и душата“, споделя тя.
Заедно с директора на костюмите на NYCB Марк Хапел, тя пренесе изкуството на костюма в XXI век — използвайки дигитални модели и 3D печат, за да създаде облекла, които са едновременно ефимерни и устойчиви.
Модата танцува
Събитието доказа, че балетът може да бъде платформа за експерименти, а модата — език на движение.
Вечерта завърши с аплодисменти, които съчетаваха уважение към традицията и възторг от бъдещето.
View this post on Instagram
