Айрис Ван Херпен и Сара Джесика Паркър сияят на балетната гала в Ню Йорк

Ван Херпен доказа, че модата може да танцува

Време за четене: 3

На тазгодишната Fall Fashion Gala на New York City Ballet изкуството и модата се преплетоха в зрелищна симфония между технологии и природа. В центъра на вниманието — дизайнерката Айрис Ван Херпен, известна с авангардните си 3D конструкции, и актрисата Сара Джесика Паркър, която се превърна в жива метафора на темата за метаморфозата.

 

Хаос и спокойствие на сцената

Хореографът Джамар Робъртс представи премиерата на своята нова творба — танц, който изследва напрежението между технологичния хаос и естествения баланс. За костюмите той избра именно Ван Херпен, чиято естетика винаги е била вдъхновена от науката, природата и движението.

Резултатът е визуален спектакъл: органични пчелни структури, леки материи, лазерно рязани детайли и ефирни 3D форми, които „дишат“ с танцьорите.

Костюмите не просто обличат тялото — те обличат историята и вътрешния свят на танцьора“, казва дизайнерката.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Metro Magazine (@metromagph)

Сара Джесика Паркър — между мода и мит

На червения килим на премиерата Сара Джесика Паркър привлече всички погледи, облечена в скулптурна рокля на Ван Херпен с драматични прозрачни крила. Силуетът напомняше за феникс, издигащ се между светлината и сянката — олицетворение на темата „хаос и спокойствие“.

Като член на борда и креативен двигател на Fall Fashion Gala, Паркър отново затвърди мисията си — да свърже балета с висшата мода.

Границата между сцената и подиума никога не е била толкова тънка.“ — Vogue

 

View this post on Instagram

 

A post shared by New York City Ballet (@nycballet)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Kent G Becker (@balletfocus_com)

Технологията среща природата

В костюмите „спокойствие“ Ван Херпен използва ултралека японска „въздушна материя“, нашита на пластове, за да създаде илюзия за движение като вятър.
Групата на „хаоса“ бе облечена в рефлективни, стоманени тъкани, които улавят светлината и променят цвета си при движение.

Всеки детайл — от формата до текстурата — бе част от по-голям разказ за съществуването между органичното и дигиталното.

 

Ван Херпен: балетът като нова лаборатория

Бивша класическа танцьорка, Айрис Ван Херпен разбира движението отвътре.
Чувствах се като у дома си в този проект. Това е диалог между науката и душата“, споделя тя.

Заедно с директора на костюмите на NYCB Марк Хапел, тя пренесе изкуството на костюма в XXI век — използвайки дигитални модели и 3D печат, за да създаде облекла, които са едновременно ефимерни и устойчиви.

Модата танцува

Събитието доказа, че балетът може да бъде платформа за експерименти, а модата — език на движение.
Вечерта завърши с аплодисменти, които съчетаваха уважение към традицията и възторг от бъдещето.

 

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by VIA AURORA (@viaaurorachile)

Пепа Попова-Пепита

Сподели статията