В света на ултра‑лукса и филантропските жестове, реших по мой си начин да изправя две жени лице в лице. Това са Макензи Скот и Лорън Санчес. Двете булки на Джеф Безос. Майката на децата му и жената, която развали брака му и разби едно семейство. Едната избира да не се показва и не участва активно в медийната среда, оставяйки делата ѝ да говорят сами. Другата пърха с изкуствени мигли по събития и живее в огледалото на медийната слава.
Дами и господа, време е за битката на булките!
Коя е Макензи Скот?
Преди всичко – историята на Макензи не започва със златен биберон в устата. Тя е амбициозна писателка от Принстън, която през 1994-а създава Amazon от гаража си в Сиатъл. Нейните идеи – избиране на име, транспортни договори, счетоводен контрол – са дълбокият фундамент на това, което по-късно се превръща в империя. Империята на Джеф. Докато Джеф мечтае, Макензи реализира.
След развода им през 2019 г., той ѝ оставя 4 % от акциите. Тя не просто прибира парите, а ги раздава. Макензи дарява над $19 млрд преди края на 2024-а – без условия, насочени към нуждаещите се, далеч от камерите и PR шоуто . Тя е класическият пример на „тихия герой“, който променя света проста, но ефективна, без театър.
View this post on Instagram
Другата “нова” жена
И ето я – Лорън Санчес, бивша телевизионна водеща и (хоби) пилот, която влиза в живота на Безос през 2019 и прави всичко по силите си да се превърне в главно действащо лице. През юни 2025 резултатът от усилията ѝ най-накрая се прояви под формата на ненужно свръх луксозна тридневна сватба във Венеция – както вече ви разказахме – малко под $50 млн за забавления, яхти, рокли и известни гости. Опра, двата клана Кардашиан-Дженър и цялата им периферия и ДиКаприо. Празна, скъпа церемония, без съдържание. Но пък поканените идват с много милиарди фолоуъри по всички платформи – за какво ти е да каниш членове на семейството ти? Истината е, или поне „таблоидната истина“ е, че семейството на Безос от години се дистанцира от него. Аз лично не съм ги питала защо, но мога да се сетя 🙂
Благотворителната й дейност? На практика незабележима. $60 млн за природа и около $110 млн за кампания за бездомни. Даренията ѝ винаги идват в комплект с гигантска гала вечер, бутафорни фото сесии и 24/7 медийно покритие. Ако питате мен, парите, които инвестира в празненствата си по повод възхваляване на “успехите си” са повече, отколкото някога е дарявала за каквото и да било. Ама да не бъдем толкова дребнави май, а?
Но е факт – докато Макензи раздава „на сляпо“ – без условия, без добре трениран PR екип, Лорън дори промени Инстаграм хендъла си на @laurensanchezbezos буквално броени минути след официалното сключване на брака им.
View this post on Instagram
Темата „деца“ предлага още по‑ярък контраст между двете дами: Макензи отглежда четири деца тихо и анонимно, отказвайки се от публичния блясък – в името на децата си.
Лорън – майка на три вече пораснали деца – ги изкарва без капка свян под светлините на прожекторите за поредната фотосесия. Всичко в името на лайковете и бляскавите сторита. Домашен уют? По‑скоро гоним профилна естетика тук.
Няма как да не отбележим – Лорън не просто „спечели“ съпруга, тя открадна шоуто. Тази приблизително $50 млн сватба, определяна от звездни медии като „безбожно кичозен спектакъл“, среща възмущение от Меган МакКейн покрай „мръсния разход“, който реално представлява. Бетени Франкел, ако щете дори, нарича събитието „бъркоч с пеперуди“. А тя не е от най-добре естетически издържаните жени – през по-голямата част от живота си поне.
Дори жителите на Венеция протестираха със слогана „No Space for Bezos“ – никой не беше доволен, че мястото е превзето от милиардери за техните поредни безсмислени медийни спектакли. Да не коментираме, че това беше една от най-тъжните сватби, на които съм ставала свидетел. Колко трябва да си бъркал в живота си, че да се ожениш за “любовта на живота си” пред банда инфлуенсъри с телефони и няколко илюмината?
Битката е ожесточена. Знам. Едната избира дела, другата – слава. Едната търси начини да направи добро, другата се чуди кой ѝ е по-добрият профил и как да позира сега за тази снимка. Ако искаш истинска социална тежест – Макензи е победителят. А Лорън? Тя ще продължава шоуто си, каквото и да се изпише по неин адрес … с всяка следваща снимка от яхтата, с всяка следваща кичозна лъскава рокля и всяка бляскава платена публикация … или корица на Vogue.
Снимки: Instagram/ Getty Images