Chanel с нов креативен директор?

Chanel е една от модните къщи, които още от самото си създаване, успяват да държат почитателите си на ръба на столовете си. Да, онези музикални столове, за които си говорихме преди ТУК – музикалните столове на модната индустрия. С наближаването на края на годината, стремглаво се приближаваме и до неизбежното – официалното представяне на новите креативни директори на някои от най-емблематичните марки на света. 

Разбира се, няма как да не се заслушаме в шушукането около Chanel, защото то става все по-трудно за пренебрегване. Както знаете, Виржини Виар напусна френския моден гигант през юни тази година и позицията на креативен директор е все още вакантна. Истина е, че очакваме официално прес съобщение от самата модна къща на 16 декември, но вече знаем какво ще разберем на него: Матю Блази е онзи щастливец, който ще влезе в обувките на Кайзера – Карл Лагерфелд – и ще поеме креативната директура в Chanel. 

Блази, това френско-белгийско модно съкровище, се утвърди като име в модния бранш благодарение на трансформацията, която той успя да случи във и върху Bottega Veneta. Той успя за три години да предефинира силуета и духа на марката чрез своите иноваторски виждания, вплетени в успешни дизайни … които се оказаха ужасно лесни и желани за консумиране и усвояване от широката публика. Шанел изглежда са абсолютно готови да се възползват от неговата творческа визия, която спечели одобрението както на модните критици, така и на Холивуд – може би е трудно забележимо за нетренирано око, но някои от любимите ви артисти, актьори и публични фигури доста често са облечени от глава до пети в Bottega Veneta.

Пребиваването на Блази в Bottega Veneta от 2021 г. насам, бележи един, откровено казано, невиждан досега за този бранд възход. Все пак неслучайно Матю е известен в модните среди като „Магьосника от Милано“ – заради способността му да балансира модерното с ексклузивността на лукса. Преминавайки към Chanel, той със сигурност ще бъде натоварен със задачата да продължи да гони този баланс, като, може би на първо място, от него се очаква да съживи наследството на емблематичния френски бранд.

Chanel е синоним на вечност и на елегантност, а това само по себе си предполага уважение към традицията, но също така и далновидна адаптивност. Хора от индустрията разглеждат този потенциален ход като част от стратегията на Chanel да осигури своето място в бъдещето на новата луксозна мода, стараейки се да останат верни (като бранд идеология) на в своята парижка идентичност.

Бихме могли да започнем мигновено да спекулираме дали и как Блази ще успее да адаптира Миланския си дух в  утвърдените наративи на марката от Париж. Въпреки че неговият опит демонстрира точно тази му способност, мнозина се чудят дали визията му отговаря на очакванията на клиентите на Chanel. Каквото и да си говорим, преминаването му към Chanel ще даде старт на трансформираща ера за марката, смесвайки нейната легендарна история с прогресивния подход на модата на днешния ден.  

 

 

Снимки: Getty Images

Свързани Публикации