Скоро след като от Dior се почувстваха принудени да изтеглят рекламата на новия парфюм „Sauvage“ с участието на Johnny Depp, актьорът се захвана с тежката задача да защити рекламната кампания и да обори множеството обвинения в расизъм.
https://www.instagram.com/p/B1z06CTnJ-N/
В края на миналия месец Dior пусна рекламна кампания за новия парфюм “Sauvage”. След по-малко от 24 часа, обаче, от бранда се почувстваха принудени да я премахнат, заради вълната от критика и негативни коментари, повдигащи темата за социална несправедливост, която предизвика тя.
https://www.instagram.com/p/B2NZgBdplsn/
В голяма част от рекламата присъства Johnny Depp, който представлява Dior от 2015 г. На кадрите виждаме актьора, скитащ се в пустинята в Аризона и свирещ на китара обкръжен от елементи на индианската култура на коренните жители на Америка, както и жена във вълча кожа и индианец, танцуващ в традиционно облекло:
https://www.youtube.com/watch?v=V6lFedrgbdI
Асоциирането на думата “Sauvage” (дивак) с коренните американци, обаче, не се хареса на много хора в Instagram и Twitter. Именно затова, за отрицателно време рекламата се превърна в обект на гневни атаки. В същото време, много хора подкрепиха идеята на кампанията, като изтъкнаха, че тя умело подчертава ефирната красота на тази култура и достойно представлява индианците.
Тази седмица самият Johnny Depp изрази своето мнение по въпроса като заяви пред The Hollywood Reporter (THR), че рекламата никога не е имала за цел да злепостави или омаловажи индианците и тяхната култура:
“Никога не е имало – и как би могло да има – каквото и да е непочтено [намерение]”, заяви Depp пред THR. “Филмът е направен с голямо уважение към коренното население не само от Северна Америка, но и от цял свят. Жалко е, че хората реагираха така и направиха тези възражения. Въпреки това, обаче, техните възражения си остават техни възражения.”
https://www.instagram.com/p/B1Bi2hcA8vj/
Междувременно, в изявление пред Fox Business, Dior заяви, че рекламата всъщност произхожда от кампанията Advance Indigeneity Campaign на Americans for Indian Opportunity (AIO):
„Проектът Parfums Christian Dior е част от кампанията на AIO – Advance Indigeneity Campaign целяща да промени погрешните схващания за коренните американци, да сподели коректно американската история, да информира относно коренните американци като съвременни народи и да популяризира мирогледа на коренното население.“
https://www.instagram.com/p/B1WGBAGI1xS/
Снимки: Instagram
Източник: www.dailywire.com