Dior премахна реклама с Johnny Depp след обвинения в расизъм
Скоро след като от Dior се почувстваха принудени да изтеглят рекламата на новия парфюм „Sauvage“ с участието на Johnny Depp, актьорът се захвана с тежката задача да защити рекламната кампания и да обори множеството обвинения в расизъм.

https://www.instagram.com/p/B1z06CTnJ-N/

В края на миналия месец Dior пусна рекламна кампания за новия парфюм „Sauvage“. След по-малко от 24 часа, обаче, от бранда се почувстваха принудени да я премахнат, заради вълната от критика и негативни коментари, повдигащи темата за социална несправедливост, която предизвика тя.

https://www.instagram.com/p/B2NZgBdplsn/

В голяма част от рекламата присъства Johnny Depp, който представлява Dior от 2015 г. На кадрите виждаме актьора, скитащ се в пустинята в Аризона и свирещ на китара обкръжен от елементи на индианската култура на коренните жители на Америка, както и жена във вълча кожа и индианец, танцуващ в традиционно облекло:

https://www.youtube.com/watch?v=V6lFedrgbdI

Асоциирането на думата „Sauvage“ (дивак) с коренните американци, обаче, не се хареса на много хора в Instagram и Twitter. Именно затова, за отрицателно време рекламата се превърна в обект на гневни атаки. В същото време, много хора подкрепиха идеята на кампанията, като изтъкнаха, че тя умело подчертава ефирната красота на тази култура и достойно представлява индианците.

Тази седмица самият Johnny Depp изрази своето мнение по въпроса като заяви пред The ​​Hollywood Reporter (THR), че рекламата никога не е имала за цел да злепостави или омаловажи индианците и тяхната култура:

„Никога не е имало – и как би могло да има – каквото и да е непочтено [намерение]“, заяви Depp пред THR. „Филмът е направен с голямо уважение към коренното население не само от Северна Америка, но и от цял ​​свят. Жалко е, че хората реагираха така и направиха тези възражения. Въпреки това, обаче, техните възражения си остават техни възражения.“

https://www.instagram.com/p/B1Bi2hcA8vj/

Междувременно, в изявление пред Fox Business, Dior заяви, че рекламата всъщност произхожда от кампанията Advance Indigeneity Campaign на Americans for Indian Opportunity (AIO):

„Проектът Parfums Christian Dior е част от кампанията на AIO – Advance Indigeneity Campaign целяща да промени погрешните схващания за коренните американци, да сподели коректно американската история, да информира относно коренните американци като съвременни народи и да популяризира мирогледа на коренното население.“

https://www.instagram.com/p/B1WGBAGI1xS/

Снимки: Instagram

Източник: www.dailywire.com

Добавете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Мода

Свързани
Публикации