Георги Търнев, управител на dm България за Code Fashion

В разгара на летния сезон грижата за кожата, особено на децата е от изключителна важност, както за здравето, така и за създаването на приятни спомени

Като социално отговорна и ангажирана компания dm България стартира за първи път в края на пролетта на 2013г. информационна кампания, чиято цел е да запознае широката общественост и в частност педагозите и родителите, с вредата върху нежната детска кожа от прекаленото излагане на слънце. dm България продължава този успешен проект и до днес.

Детската кожа е значително по-чувствителна от тази на възрастните. Затова правилната слънцезащита е изключително важна.  Целта на кампанията “Слънчевите деца” е да информира за ползите и вредите от слънчевите лъчи върху нежната детска кожа и да насърчи здравословната и навременна защита.

Днес, управителят на dm България Георги Търнев, разказва повече за кампанията “Слънчевите деца”, марката SUNDANCE и как да прекараме едно безгрижно лято с децата си:

Как да предпазим нашите деца от слънцето през лятото, за да играят здрави и безгрижни?

За да осигурим безгрижно лято на децата е важно да спазваме няколко правила, които са задължителни. Според водещите дерматолози в България, с които проведохме в началото на юни интервюта, за да съберем най-важната информация за нашите клиенти, на първо място не трябва да пренебрегваме използването на слънцезащитни препарати през деня, независимо дали сме с децата в града, планината или на плажа.

Второто правило е да се спазват часовете за игра и разходки навън. Това особено силно важи за лятната почивка. Неслучайно се препоръчва часовете за плаж да са преди 11 и след 17 часа. Едно дете трудно може да се задържи на сянка, независимо колко е часа, а в интервала между тези часове слънцето е най-силно и се изгаря най-лесно.

И не на последно място, дори за някогода звучи странно- на плажа децата е добре да са облечени. Това означава шапка с широка периферия и широки дрехи от естествени материи. Така ще им осигурим допълнителна защита за безгрижно лято.

Как стартира кампанията “Слънчеви деца”?

Кампанията ни стартира още през месец май. Тогава започнахме раздаването на над 10 000 образователни брошури с мостри на слънцезащитни продукти в парковете на големи градове, което продължи и през месец юни. Освен това, в края на май, дарихме слънцезащитни шатри за дворовете на 10 детски градини. Те са достатъчно големи, така че да могат децата да играят на сянка през цялото лято. Децата получиха и забавна книжки, които под формата на игра им обясняват защо е важно да се предпазваме от вредните UVлъчи на слънцето.

В началото на май стартира и дарителският етап от  кампанията ни. До края на месец август ще отделяме по 10 стотинки от стойността на всеки закупен продукт от собствената ни марка SUNDANCE в подкрепа на фондация „Живот със Синдром на Даун“. Така директно ще подпомогнем нейната дейност, което е важна част от политиката на dm да поставя човека в центъра на своята дейност и в този смисъл подкрепата за социални каузи е заложена в ДНК на нашата компания.

Как трябва да избираме слънцезащитен продукт за нашите деца?

Важно е при избора на слънцезащитен продукт да четем внимателно етикета. Най-добре е да се избират продукти които предпазват, както от влиянието на UVA, така и на UVB лъчите, тъй като те осигуряват комплексна защита на кожата.

UVA лъчите проникват по-навътре (или в по-дълбокия слой на кожата) в кожата, като могат да причинят изгаряне и дехидратиране, което неминуемо води до нейното състаряване. Както казаха и дерматолозите, участвали в нашата анкета, кожата не само е най-големият човешки орган, но и има памет. Ето защо негативният ефект на UVA лъчението може да се забележи и след по-дълъг период от време и може да доведе до появата на алергии.

UVB лъчите проникват в повърхностния слой на кожата, като те са основният причинител на изгарянията на кожата. За да може кожата да бъде защитена в по-голямата си част, слънцезащитните продукти съдържат минерални и синтетични филтри, които да я предпазят и от двата вида лъчи.

А ако хората не са сигурни какъв точно продукт да изберат, бих им препоръчал да се посъветват със специалист. Тук могат да помогнат нашите консултанти, които са преминали различни специализирани обучения и могат да предложат компетентна консултация.

Какви са вашите съвети към родителите? Какво трябва да знаят за слънцезащитните продуктите, които избират за децата си? Какво ще им препоръчате вие?

Първият съвет е да избират специални слънцезащитни продукти за деца. На пазара има огромно разнообразие за всеки тип кожа и бюджет. Освен това за децата е добре слънцезащитния крем да е с по-висок фактор. В последните години влиянието на слънчевите лъчи е все по-силно и е добре да осигурим безкомпромисна защита на децата.

И накрая бих посъветвал родителите, според ситуацията, да използват комбинация откласическите масла за слънцезащита и все по-популярните слънцезащитни спрейове, които са много удобни за нанасяне. Но както споделят и специалистите, не покриват достатъчно добре кожата на детето.

Какви са последните иновации в слънцезащитата?

Хората търсят удобство при нанасяне и производителите се стремят да отговорят на това изискване. Затова иновациите са най-вече в тази посока. Все по-уверено на пазара навлизат аерозоли с лека текстура, които са по-удобни от традиционните лосиони, но както казах са по-подходящи за възрастните. Те се появиха преди около 5 години и се радват на все по-голям интерес. Иновативен продукт са и рол-он продуктите за слънцезащита от нашата марка SUNDANCE, които предложихме от тази година.

Друга интересна тенденция е използването на специални продукти за различни части на тялото – – за устни, за деколте и за лице и за самото тяло. През последните години наблюдаваме все по-голям интерес към такива продукти и хората вече не тръгват на море само с един лосион, например, а с цял комплект за слънцезащита.

През последните години наблюдаваме и ръст на търсенето на натурална козметика за слънцезащита. Разбира се ние отговаряме на търсенията на клиентите и при нас те могат да открият такива продукти. Можем да кажем, че сред фаворитите на хората е собствения ни бранд сертифицирана натурална козметика dm alverde.

А предпазването от слънцето през цялата година мит ли е? Ако не, какво да правим през останалите сезони? 

В никакъв случай не е мит. През зимата могат да се получат също толкова тежки изгаряния, колкото и през лятото, особено на планина. Затова човек трябва да е подготвен и през студените месеци. Тогава спокойно могат да се използват слънцезащитните кремове, които носим на плажа. Добре е те да се съчетават и с продукти за овлажняване на кожата, тъй като тя лесно изсъхва от студа.

Българският родител държи ли се отговорно към слънцезащитата на своите деца през летния сезон?

Определено през последните години се повишава информираността на хората по отношение на слънцезащитата и предпазването на децата. Хората все повече четат и се интересуват, което е добра новина. Разбира се, все още има какво да се направи в тази посока и затова ние вече шест години организираме кампанията „Слънчеви деца“.

На достъпни цени ли са продуктите за слънцезащита на българския пазар?

Ние като най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в България, предлагаме изключително богато портфолио от слънцезащитни продукти, които отговарят на всеки бюджет и индивидуални нужди. Те са в ценовия диапазон 5-30 лева и така са напълно достъпни. Според нашите данни, най-предпочитаните продукти, според продаденото количество през 2017 г., са в ценовия клас между 8 лв. и 13 лв., което е в средния ценови сегмент.

Тук мога да добавя също така, че хората търсят най-доброто съотношение цена-качество. Затова и наблюдаваме все по-голям интерес към продуктите от собствената ни марка SUNDANCE. Те предлагат безкомпромисна защита и високо качество на изключително разумна цена и отговарят на най-строгите съвременни изисквания за слънцезащитни продукти. Цялото производство се контролира от централата ни в Германия.

Александра Томова e главен редактор на сайта codefashion.bg. Тя е с бакалавърска степен Испанска филология и магистър Журналистика и медии. Нейната страст са модата, литературата, новите технологии. Работи като редактор и сценарист на предванията в ефира на Code Fashion TV. Занимава се още и с видео монтаж и постпродукция на телевизионно съдържание.