И кой каза …. Зелена Коледа???

Знам, че не е прецедент в историята, но 2024 беше сравнително доста цветна година, особено в моден план. Имахме черешов момент, после бяхме жълти за малко. Кафявото продължава да има заявката за цвета на 2024. С наближаването на празниците обаче, един специфичен цвят е готов да облее всичко – от декори през бижута и аксесоари, та чак до дрехи! Снежанка и Дядо Коледа е време да се свържат бързо с шивача си, защото тази година ги очакваме от глава до пети в … смарагдово зелено. 

Ще започна с това, че търсенето на зелени дрехи е нараснало с 195%, в сравнение с интереса към него, който сме проявявали (или не) през 2023та година. Зеленото е често свързано с природните елементи. Също така се смята, че има успокояващи и релаксиращи свойства, които намаляват стреса и чувството на неспокойствие. Според цветната психология и цветовия анализ, много модни (и не само) брандове включват зелени нюанси в своите колекции, за да вдъхнат на клиентите или на купувачите си, усещане за надеждност и високо качество. Знаете ли, може би модата става зелена, в опит за намиране на спокойствие в един несигурен свят … или поне докато се обличате сутрин.

Триумфът на зеленото – или по-скоро на многото зелени нюанси, които виждаме на котешката пътечка от септември миналата година  – може също да се тълкува като много самоуверен отговор на тихия лукс. Някои хора наричат неоново зеленото, което заля целия свят това лято (мерси, Charli XCX) цвета на „времето след тихия лукс“. Самият тих лукс, със своите класически (и може би една идея по-монотонни) цветове, е (респективно) ответна реакция в отговор на необуздания максимализъм на уличното облекло отпреди няколко години: защо? Защото може би и на него му е време да еволюира в нещо различно?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Charli (@charli_xcx)

Зеленото идва с още едно предимство при дизайнерите и на модните брандове: неговата функционалност. Зеленото се предлага в безброй нюанси. Нито един от тях никога не е бил предефиниран като “строго мъжки” или “дамски”. Това, есенциално, го прави ефективно неутрален, що се отнася до пола.

 

 

 

Снимки: GettyImages/ Instagram

Свързани Публикации