На 26 януари 2025 г., Simon Porte Jacquemus представи своята колекция „La Croisière“ за пролет 2025 г. в уникално място – арт деко апартамента на архитекта Огюст Перет в Париж.
Това бе неочаквано отклонение от типичните му мащабни дестинационни ревюта и въведение в по-интимна и фокусирана презентация. В това елегантно пространство, пълно със световноизвестни гости, Jacquemus демонстрира едно ново ниво на зрялост и изисканост в своята работа.
Колекцията, включваща 41 визии, отрази еволюцията на Jacquemus към по-зряла естетика, вдъхновена от френската висша мода на 50-те години и влияния от американската култура. Основните елементи включваха:
• Кокониращи силуети: Кабани и обемни поли, които създават усещане за структура и лукс.
• Чувствена женственост: Отворени странични драперии, възли на гърба и драматични детайли, напомнящи за кино епохата на Мерилин Монро.
• Модерни детайли: Черна рокля от плътно прилепващ трико, вдъхновена от рисунки на Ерте, и лимоненожълт пуловер с ретро „куршумен“ сутиен.
• Мъжка елегантност: Бели костюми с драматични палта и детайли с точки, които сякаш бяха създадени за събития като Мет Гала.
• Принтове и текстури: Животински принтове, точки и смели линии, създаващи баланса между игра и изтънченост.
Дизайнерът е вдъхновен от класическите френски салонни ревюта и културната връзка между Франция и Америка, като отдава почит на фигури като Коко Шанел и Кристиан Диор.
Изборът на арт деко апартамента на Огюст Перет за сцена на ревюто беше също толкова интригуващ, колкото и самата колекция. Пространството, създадено за живеене и забавление, подчерта интимния характер на събитието. Гостите бяха разположени в уютната всекидневна, създавайки непосредствен контакт с дрехите и моделите.
Решението на Jacquemus да съкрати броя на визиите в сравнение с предишни колекции позволи на присъстващите да оценят всяка дреха в детайл. Това беше ревю, което кани зрителите да „погледнат отблизо“ и да оценят качеството и изработката.
На подиума на Jacquemus Пролет 2025, освен супермодели като Кристи Търлингтън, Ева Херцигова, Лия Кебеде и Даутцен Крус, се включиха и други впечатляващи имена. Алекс Консани, със своята смела и нестандартна визия, внесе модерна енергия и игривост в шоуто, докато вечната икона Адриана Лима олицетворяваше класическата елегантност и неподправен блясък.
Освен тях на подиума блестяха Аня Рубик, Адута Кеч и Аманда Мърфи, всяка от които допринесе със своя уникален стил и харизма. Това разнообразие от модели – от легендарни лица до съвременни икони и авангардни таланти – подчерта стремежа на Simon Porte Jacquemus да съчетае традиция и иновация, превръщайки дефилето в празник на красотата във всичките ѝ форми.
Шоуто събра изключителен списък от знаменитости, включително Памела Андерсън, Карла Бруни, Одри Тоту, музиканта Централ Си и спортиста Стефон Дигс. Това разнообразие от известни личности, представящи различни култури и области, затвърди значението на ревюто не само като модно събитие, но и като социално събитие с културна стойност.
Цялото шоу беше заснето изцяло с iPhone 16 Pro Max – дързък технологичен ход, който подчерта как модата и технологията могат да си сътрудничат. С помощта на 17 камери, стратегически разположени в интериора, шоуто бе предадено по изключително иновативен и модерен начин.
С колекцията „La Croisière“ за пролет 2025, Simon Porte Jacquemus постигна впечатляващ баланс между изящество и модерност. Той успя да преобрази традиционните кодове на френската мода, като ги интерпретира през своята уникална призма. Ревюто бе не просто представяне на дрехи, а културен диалог, който свързва миналото и бъдещето, Париж и света.
Jacquemus още веднъж затвърди репутацията си като дизайнер, който може не само да следва тенденции, но и да ги създава.
Снимки: Instagram / Getty Images