Bottega Veneta стартира 2025 г. с първата жена творчески директор начело на бранда – британската дизайнерка Луиз Тротър, след като досегашният креативен директор Матю Блази реши да продължи своя творчески път начело на Chanel. Луиз Тротър ще стане една от много малкото жени, ръководещи големи луксозни дизайнерски къщи в днешни дни.
От 2018 година насам, това е третото назначаване на нов креативен директор за Bottega Veneta. Тогава бившият Криейтив Томас Майер напусна минималистичната луксозна марка след 17 години работа по нея. За негов наследник бе посочен Матю Блази – геният, който изстреля Bottega на върха! Той подари на света на модата една от най-впечатляващите ери на Bottega Veneta. Брандът, който бе известен предимно с феноменалните си чанти, регистрира нечувани ръстове както в продажбите на най-популярните си модели кожени изделия, така и в продажбите на ready-to-wear колекциите си, за сметка на спада, който се забелязва и до ден-днешен, при конкурентни модни къщи от същия калибър.
Назначаването на Луис Тротър не е толкова страхотно и важно от единствено и само чисто феминистка гледна точка. Първо, най-накрая има жена на най-високото място в луксозна модна къща – абсолютна рядкост, като прегледаме водещите брандове и техните директори. Реално погледнато, тя дори вече е единствената жена – творчески директор – на марка, собственост на Kering, след като Сара Бъртън напусна Alexander McQueen. Но по-вълнуващи са нейните супер полирани, но спокойни, ненатрапчиви дизайни, които сякаш са писани под дизайнерските кодове на Bottega.
С Тротър Bottega Veneta прави няколко много големи и фундаментални крачки. Марката получава опитен креативен директор, който прекара последните две години във френската модна къща Carven, помагайки му всячески да се съживи, след фалита му през 2018 г. Преди Carven, тя е начело на креативния отдел на Lacoste и на британския лейбъл Joseph. Луиз Тротър има опит и с дизайнерските марки в средния пазар или средната ценова категория: в ранните години от дизайнерската си кариера тя е работила за Gap, Calvin Klein и Tommy Hilfiger в САЩ , също така и за марките за “достъпен лукс” Whistles и Jigsaw във Великобритания.
Първата колекция на Trotter за Bottega е един от многото дългоочаквани “дамски” дизайнерски дебюти през 2025 г., редом със Сара Бъртън и първата и колекция за Givenchy и Вероника Леони в Calvin Klein. Ще си позволя да цитирам Шаная Туейн и ще завърша това с:
Let’s go girls! 🙂
Снимки: Getty Images