Le City Bag FOREVER!

Няма какво да се лъжем – модата на Y2K все още царува по модните подиуми. Затова едва ли би ни се сторило странно, че една от най-емблематичните дизайнерски чанти от началото на 2000те години отново е един от най-горещите модни аксесоари. Разбира се, става въпрос за емблематичната за Balenciaga – Le City Bag!

Първоначално дебютирана през 2001 г. по времето на (тогавашния творчески директор) Никола Гескиер, City се появява под наименованието Motorcycle City Bag и моментално се превръща в един от най-желаните дизайни на модната къща – въпреки че успехът й бе толкова гарантиран, колкото звучи!

Когато Гескиер показва за пръв път дизайна през 2001 г., той е посрещнат със смесени чувства: по времето на господството на Speedy от Louis Vuitton и на кокетната Fendi Baguette, собствениците и отговорниците на Balenciaga по онова време далеч не са склонни да пуснат дизайна за масова продукция. Притеснението им идва от това, че гъвкавата, свободна форма и грубоватият хардуер няма да се харесат на масите. Затова те решават като начало да направят само 25 чанти. Една от тях се озовава в ръцете на Кейт Мос – и нищо не превръща модния риск в умопомрачителен търговски успех така, както одобрението на супермодела.

Вчера Демна Гвасалия възкреси модела … този път за новото поколение. Можем да забележим и разликата в детайлите – сега Le City Bag е покрит с масивни метални нитове, надраскани графити, тагове и е накачен с туристически ключодържатели и талисмани. Le City Bag идва не само с нов вид, но и с духа на новото време – има и нови вариации, като например моделът с форма на кроасан. Точно както през 2000-те, Le City Bag отново е навсякъде. По-голям от всякога. 
В новата кампания приятелките и музите на Balenciaga – Палома Елсесер и Девън Лий Карлсън, които обикновено седят на първия ред на шоутата на модната къща навсякъде по света, са заснети да правят “ритуалите си” преди шоуто – да си поклюкарят помежду си, да си проверяват телефоните и да си правят селфита. Любимите им Le City чанти са накацали на пода или са им в скута, съвсем небрежно. Гаранция за успеха на кампанията идва и от намесата на легендарния документалист и фотограф Лорън Грийнфийлд, която с охота приема предложението на Гвасалия да заснеме неговото ново бижу.

Можете да гледате кампанийното видео тук:

 

 

 

Снимки: Instagram/ Balenciaga.com/ Ztylez/ YouTube

Велислава Гъркова

Главен редактор

Свързани Публикации