Ода за вечната обувка

Когато си малък, ти казват, че нищо не е вечно, освен истинското приятелство. Казват ни, че то може да превъзмогне всички трудности, да прескочи всяко едно препятствие. Увещават ни, че наистина нямаме нужда от нищо друго на света, стига да имаме верни приятели. Но дали има нещо по-вечно от това приятелство? Да, защото в света, в който живеем, съществува тяхно величество – мокасините на Gucci.

Мокасините на Gucci се превърнаха в абсолютно задължителен елемент в гардероба на съвременния човек. Те са обичани от хора във фешън индустрията, от световните звезди и (няма как без тях) от доста модни (или не) инфлуенсъри. Освен с иконичен профил и дизайн, тези обувки носят естетиката и духа на няколко поколения. Бихме могли да проследим възобновената мания по тях, която започна през септември 2014 година, от когато негласно се превърнаха в нещо като униформа за голяма част от привържениците и посетители на месеца на модата. Но нека разгледаме набързо и историята на този иконичен модел обувки. 

Кратка история:

По време на и след края на Първата световна война, Guccio Gucci, създателят на една от най-големите луксозни марки в света, работи в хотел Savoy в Лондон като пиколо. Работата му там го сблъсква със съдбите, но най-вече с облеклата, на най-различни хора от цял свят. Луксозният багаж и елегантните дрехи на гостите му доказват, че бъдещето му трябва се състои в това да основе собствена компания за кожени изделия, а малко след завръщането му в Италия от Лондон, той наистина го случва.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)


За Гучи бързо става ясно как трябва да изгради стратегията си в моден план. За него не остава незабелязана и обсесията на по-заможните представители на обществото по конете и всички конни спортове –  състезанията, полото, крикета. Когато стартира собствения си едноименен бизнес с кожени изделия, той вече си дава ясна сметка, че проектирането на стилни аксесоари, с лек намек и мисъл за конните спортове, би работело доста добре за него, в бизнес план.

Всъщност, синът на Гучи – Алдо – е създателят на най-емблематичния модел обувки на бранда през 1953 година. Това е една семпла и изчистена кожена обувка, украсена с метална … катарама? Но не каква да е, а конска трензела. Не отнема особено много време и обувката получава и своята световна слава. През 60-те и 70-те години тя се превръща в обувката на иконите Бриджит Бардо и Джейн Бъркин. 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)

Днес:

Днес мокасините на Gucci са доказали своята важност на модната сцена. Класическият, удобен аксесоар е доста умна инвестиция, която може да ви помогне да дадете доза вековна класа на гардероба си – независимо дали сте минималист или максималист. Най-емблематичните видове мокасини са оригиналният модел Horsebit от 1953 г., чийто първоначален дизайн почти не е променян, и по-съвременният (но не по-малко класически) Jordaan, който има една идея по-модернизиран вид.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)


Мокасините на Гучи са и звездата в новата им кампания, с участието на италианския актьор и режисьор Пиетро Кастелитто. Истина е, брандът преоткрива, преобразява и предизвиква своето най-велико творение всеки сезон. Разбира се, в типично италиански стил и маниер, всеки сезон те добавят нови опции за щампи или по-дебела подметка, поддържайки мокасините актуални и винаги супер готини. Без капка усилие. Това просто показва, че някои неща никога няма да излязат от мода.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)

 

Снимки: Getty Images/ Instagram

Велислава Гъркова

Главен редактор

Свързани Публикации