Почина култовият италиански фотограф Оливиеро Тоскани

Италианският гений зад обектива – Оливиеро Тоскани, почина по-рано днес на 82-годишна възраст. Той е фотографът зад провокативните рекламни кампании, които помогнаха на италианската Benetton да стане една от най-големите световни марки за облекло. 

„С голяма скръб съобщаваме новината, че днес, 13 януари 2025 г., нашият любим Оливиеро пое по пътя на следващото си пътешествие“ – споделят съпругата на Тоскани – Кирсти – и трите му деца. Тоскани разкри миналата година, че страда от рядко заболяване и не знае колко дълго “му остава да живее”.

Тоскани е роден на 28 февруари 1942 г. Той уверено тръгва по стъпките на баща си, като учи фотография в Цюрих и, в последствие, започва да работи за редица модни списания. Там той помага в създаването на кариери на доста модели, в това число и на Моника Белучи.

Въпреки това той става най-известен с делата си като творчески директор на Benetton, семейната модна верига, базирана в Северна Италия. Историята на Тоскани в Benetton е впечатляваща, шокираща и извънредно емблематична, особено за 90-те години на миналия век.

Тоскани неведнъж отбелязва, че той открито и безкомпромисно ползва модата и платформата, с която оперира в момента (Benetton), за да повдига неудобни въпроси, касаещи цялото ни общество.  Оливиеро поставя изображения на пациент със СПИН и напоените с кръв дрехи на войник, убит в Босна, върху билборди по целия свят. Това, разбира се, безотказно разпалва противоречия, които помагат и за популяризирането на бранда „United Colors of Benetton“.

Но 20-те години като творчески директор на италианската марка не са единственото време, през което Тоскани е бил ангажиран с наболелите теми на модерния ден. Неговите противоречиви кампании се занимават не само с ефектите и последиците от военните действия по света. Те засягат и други теми като сексуална ориентация, расизъм, казусите със смъртните присъди, хранителни разстройства и СПИН.

Снимки: Getty Images/The Guardian

Свързани Публикации