Италианската модна група Prada се приближава към закупуването на Versace, след като договори отстъпка от над 200 милиона долара, поради въздействието на търговската война на американския президент Доналд Тръмп.
Prada и Capri Holdings, собственикът на Versace, са готови да обявят сделка на стойност около $1,38 милиарда до края на днешния ден. В момента главният изпълнителен директор на Capri Holdings – Джон Айдъл – е в Милано, за да финализира детайлите със семейството на Prada. От PR отделите на Prada и на Capri Holdings отказаха официален коментар.
Бел. Авт.: Сделката е официално реализирана:
- – Цената на транзакцията, която се очакваше да бъде подписана на около 1,6 милиарда долара, беше предоговорена надолу през последните дни. Ката главна причина за това се посочват пазарните сътресения и натиска, който американските мита се очаква да окажат върху бизнеса на Versace.
- – Цената на акциите на Capri Holdings падна с повече от една трета, откакто миналата седмица Тръмп обяви широкообхватни мита върху глобалните търговски партньори, като по този начин срина пазарите и намали общата пазарна стойност на групата до 1,5 милиарда долара.
Capri Holdings, която също притежава Jimmy Choo и Michael Kors, и Prada Group са в ексклузивни преговори повече от месец. Първоначалната цена на Capri от 3 милиарда евро и бъдещето на творческия директор на Versace, Донатела Версаче, са били две от основните спорни точки в преговорите, според хора, близки до преговорите. Миналия месец кралицата Донатела Версаче се оттегли след 30 години на креативния трон на едноименния лейбъл. Веднага след това беше обявено назначаването на Дарио Витале – креативен директор на Miu Miu, една от дъщерните марки на Prada Group. Витале, който пожъна успех в Miu Miu заедно с основателя Миучия Прада, ще бъде натоварен със задачата да съживи марката, като я направи по-привлекателна за ново поколение потребители на лукс. Припомнете си какво ви разказахме за него ТУК.
Ходът беше възприет като знак, че двете търговски групи се доближават до споразумение и до финализиране на сделката. А сделка с намалена цена, ще означава, че Capri Holdings ще свали цената на Versace още по-надолу.
Стойността на марката Versace пострада от политиката на Capri Holdings да лицензира много от своите продукти на трети страни, включително Luxottica и Euroitalia. Продажбите на Versace паднаха с почти 11% през последното тримесечие и в момента марката работи на загуба.
Не е тайна, че Capri Holdings търси варианти да продаде Versace от известно време. Планът се наложи да бъде ускорен миналата година, когато американски съд блокира предложеното сливане за 8,5 милиарда долара с конкурента Tapestry, който притежава Coach и други луксозни марки на достъпни цени, поради опасения за конкуренцията.
Научете първи за финализираната сделка – само на CodeFashion.bg 🙂
Снимки: Getty Images