Prada намали покупната цена на Versace с 200 милиона долара след митата на Тръмп

Италианската модна група Prada се приближава към закупуването на Versace, след като договори отстъпка от над 200 милиона долара, поради въздействието на търговската война на американския президент Доналд Тръмп.

Prada и Capri Holdings, собственикът на Versace, са готови да обявят сделка на стойност около $1,38 милиарда до края на днешния ден. В момента главният изпълнителен директор на Capri Holdings – Джон Айдъл – е в Милано, за да финализира детайлите със семейството на Prada. От PR отделите на Prada и на Capri Holdings отказаха официален коментар.

Бел. Авт.: Сделката е официално реализирана:

  •  – Цената на транзакцията, която се очакваше да бъде подписана на около 1,6 милиарда долара, беше предоговорена надолу през последните дни. Ката главна причина за това се посочват пазарните сътресения и натиска, който американските мита се очаква да окажат върху бизнеса на Versace.
  •  – Цената на акциите на Capri Holdings падна с повече от една трета, откакто миналата седмица Тръмп обяви широкообхватни мита върху глобалните търговски партньори, като по този начин срина пазарите и намали общата пазарна стойност на групата до 1,5 милиарда долара.

Capri Holdings, която също притежава Jimmy Choo и Michael Kors, и Prada Group са в ексклузивни преговори повече от месец. Първоначалната цена на Capri от 3 милиарда евро и бъдещето на творческия директор на Versace, Донатела Версаче, са били две от основните спорни точки в преговорите, според хора, близки до преговорите. Миналия месец кралицата Донатела Версаче се оттегли след 30 години на креативния трон на едноименния лейбъл. Веднага след това беше обявено назначаването на Дарио Витале – креативен директор на Miu Miu, една от дъщерните марки на Prada Group. Витале, който пожъна успех в Miu Miu заедно с основателя Миучия Прада, ще бъде натоварен със задачата да съживи марката, като я направи по-привлекателна за ново поколение потребители на лукс. Припомнете си какво ви разказахме за него ТУК.

Ходът беше възприет като знак, че двете търговски групи се доближават до споразумение и до финализиране на сделката. А сделка с намалена цена, ще означава, че Capri Holdings ще свали цената на Versace още по-надолу.

Стойността на марката Versace пострада от политиката на Capri Holdings да лицензира много от своите продукти на трети страни, включително Luxottica и Euroitalia. Продажбите на Versace паднаха с почти 11% през последното тримесечие и в момента марката работи на загуба.

Не е тайна, че Capri Holdings търси варианти да продаде Versace от известно време. Планът се наложи да бъде ускорен миналата година, когато американски съд блокира предложеното сливане за 8,5 милиарда долара с конкурента Tapestry, който притежава Coach и други луксозни марки на достъпни цени, поради опасения за конкуренцията.

Научете първи за финализираната сделка – само на CodeFashion.bg 🙂

Снимки: Getty Images

Велислава Гъркова

Главен редактор

Свързани Публикации