TREND OF THE WEEK: Алгоритъмът на живота в Монако с Антония Тонева

Антония Тонева работи професия инфлуенсър, има собствен бранд и най-вече индивидуалност. Профилите й в социалните мрежи галят окото и са адски полезни. Базирана в Монако, тя е чест гост на медии като Monaco Matin и местната телевизия. През 2019 е избрана от Бакана Ивент за най-добър моден инфлуенсер по време на Филмовия фестивал в Кан, както е номинирана и за най-добър моден инфлуенсър на‘ World Blogger Awards ‘Антония работи с марки като Givenchy beauty , L’oreal , Kenzo, APM Monaco, Revolve  и много други. Затова тази седмица реших да ви я представя директно от Ница в TREND OF THE WEEK за българската модна публика, защото Антония дава първото си интервю за българска медия при нас, за което благодарим за доверието.

 Няма как да не започнем с началото. Какво е за теб модата и кога направи първите си стъпки в нея?

Първо започна с мечтата за това да имам своя собствена марка и после прерасна към страстта ми към Instagram. От самото начало аз имах мания към това да търся бански, които са уникални. Винаги, когато пътувам, обичам да се ровя и да намирам уникални модели бански. Още преди да започна с моя бранд, реших да преброя колко бански съм събрала и се оказа, че са над 50 вида. Така реших да създам бански колекция, която на мен да ми харесва. Заедно с това започнах да посещавам модни събития, да се запознaвам с т.нар. инфлуенсъри, не обичам тази дума, и да създавам контакти.

Наричаш себе си по-скоро content creator, a не инфлуенсър. Защо? И как превърна това в своя професия?

 Да! Защото за съжаление всеки от нас може да създаде и лош пример. Затова наричам себе си създател на съдържание. За мен в това се крие удоволствието от социалните мрежи. Надявам се да имам добро влияние върху хората. Моят път беше дълъг. В началото започнах с едно момиче, с което взаимно си правехме снимки една на друга. Така ме забеляза бранд, с който тя работи. И така вече четири години работя с все повече и повече брандове. Не бях планирана да бъда инфлуенсър. Наскоро бяхме дори гости в университета в Монако, за да изнесем лекция на студентите по маркетинг относно нашата работа, която става все по-сериозна. Отговарях на въпроси, свързани с новите стратегии в социалните мрежи и бъдещето на influencer job.

Толкова ли е важна бройката на последователите в социалните мрежи?

Определено за мен не е важна бройката, но наистина след като достигнах 10 К брандовете започнаха да ме приемат на сериозно. Но бройката не е всичко. Преди години успях да се свържа с инфлуенсърка, която имаше над 1 милион последователи и се споразумяхме тя да сподели снимка с бански от моята марка. Крайният резултат за мен беше нула продажби, а момичетата с много по-малко последователи определено помогнаха на бранда ми да се развие добре и да продавам. Така че бройката не е всичко. Отново се връщам на съдържанието, което е най-важно. За никого не е късно да успее в Instagram. Макар че сега много по-доходоносен поне за мен и бранда ми е TikTok. Там правя и много повече продажби за бранда си. Алгоритъмът е друг.

От кога имаш свой собствен бранд? Как създаде чудесното лого и откъде е вдъхновено името?

Още от малка съм си мечтала за това. Баба ми беше шивачка и аз винаги исках да нося дрехи, които ги няма никой друг. Пробвала съм дори да шия, но установих, че не съм добра в това. Предпочитам да нарисувам модела, да избера плата и да създам уникални бански. Името дойде спонтанно- Freeze the breeze. А логото е посветено на Слънцето. Аз много обичам Слънцето и палмите, това е най-любимата ми среда.

Кой е водещият ти мотив за продуктите, които предлагаш и какво ново да очакваме от него?

Колебая се все още дали да произвеждам аксесоари или да остана само с банските. Имам и много запитвания и за мъжки бански. Вече имам три реализирани колекции. Правя не много големи колекции. Но когато един модел бъде изчерпан, не го произвеждам отново. Искам да го запазя лимитиран. За мен е важно клиентът да се чувства специален и да получава качество. Не знам дали знаете, но след като посетих много специализирани изложения за бански по цял свят, оказа се, че България е страната номер едно производител на бански в Европа и аз неслучайно избрах да вземам материали от Италия и да произвеждам в България.

Ходиш на изключително много модни събития тук. Какво забелязваш като тенденции? Спазват ли гостите дрескода?

Да, събитията са една от любимата ми част от работата ми. Много обичам модните седмици, особено тази в Милано, събитията в Монако, фестивала в Кан. Това са все места, на които човек се вдъхновява и разбира, че наистина известните хора са много земни. Почти винаги има дрескод в поканата, който се спазва. Като опит е много интересно. Успяваш да срещаш много известни личности. Но на такива места не бива да забравяме, че всички сме хора и е много приятно, когато се отнасяме като такива един към друг, независимо дали сме известни или не.

Имаш ли любим световен дизайнер?

Много е трудно да посоча само един. Jacquemus много ми харесва. Все пак той е и от тази южна част на Франция и го усещам много близък като себеизразяване. Fashion Show -тата, които прави са страхотни. Много харесвам и Bottega Venetta, както и скандинавската мода.

Спомена Bottega Veneta. Те неотдавна напуснаха социалните мрежи. Ти склонна ли си да направиш такъв дигитален детокс?

О, не, не бих могла да изляза. Аз обичам работата си, макар че нямам работно време и понякога прекалявам с престоя си в мрежите. Но дори и те смятам, че не са се оттеглили, а просто готвят нещо голямо за позиционирането си в социалните мрежи.

А какво е мнението ти за репликите в модата?

Не обичам да съдя, но не бих ги вкарала в моя гардероб. Ако говорим за винтидж, о да, тук съм твърдо за. Аз обичам да инвестирам в оригинални дрехи, особено, когато говорим за чанти и обувки. Затова и в моя бранд най-вече държа на качеството. Банските ми да са с добро качество, което да издържа на слънце, солена вода и многобройни плажувания.

Какво би избрала голяма или малка чанта?

Пак труден въпрос. Може би средна. Малката не събира нищо, голямата тежи.

Когато се премести в Монако, коя беше първата дреха, която си открадна от гардероба на монегасци?

 Разбира се, че елегантните сака и ризи.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@tocestyle)

Aко си се успала за среща и имаш 10 минути за подготовка, кой е твоят аутфит за бърза евакуация?

Няма нищо подготвено. Но винаги имам под ръка удобни обувки, класически панталон или дънки и oversize блейзър и риза.

Каква е успешната формула в социалните мрежи?

Каквото е и в живота. Често отхвърлям продукти, които не отговарят на вижданията ми. Не всичко е на всяка цена. Ако имаш добро съдържание и знаеш какво искаш и къде отиваш, нещата се случват. Аз създавам своето съдържание с мисъл за бъдещето и не се сравнявам, а просто работя.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@tocestyle)

Елица Стойчева

Елица Стойчева е завършила бакалавър Международни отношения, а след това тристранна магистратура Медии и комуникации в DFH, Deutschland и Université Nice-Sophia-Antipolis, Nice, France. Тя пише за различни сайтове и списания. Нейната страст са телевизията, рекламата, fashion събитията, биографичните мемоари, хубавите музеи и пътуванията. Освен като журналист, Елица работи и като дигитален маркетолог за едни от най- големите български брандове. Като лице на модната телевизия Code Fashion не спира да ни информира кой е властващият тренд всяка седмица в нейната авторска рубрика Trend of the week.