TREND OF THE WEEK: Дигитален детокс

Опитвали ли сте? Трудно се получава, нали? Особено в период на изолация напускането и на социланите мрежи, работния мейл или лишаването от онлайн любимите ни филми и музика, е много повече от мисия невъзможна.

Истинският дигитален детокс и напускането на виртуалния свят изглежда постижимо само при участие в риалити формат. Но въпреки химерния характер, много хора започнаха тази година с обещание да си дадат почивка от дигиталната суета. Най-голямата изненада в тази посока ни направиха Bottega Veneta. Без официалности и отворени писма брандът изтри всичките си публикации и профили в социалните мрежи. Зад крайното решение най-вероятно стои креативният директор Даниел Лий. За причините можем само да гадаем. Дали е надеждата моделите им да останат бутикови и по-недостъпни като по този начин се подсили мистерията около италианската марка. Може би от ръководството са решили заделеният бюджет за социалните мрежи да бъде инвестиран в друго перо като по този начин да им донесе по-големи приходи.

На този етап решението им да напуснат онлайн надпреварата е повече от успешно. Защото изведнъж всички отново заговориха за италианския бранд. Но колко ли време ще се задържи мълвата? И може ли да си сериозен играч на модния пазар, когато неглижираш онлайн пространството и феновете си?

Даниел Лий многократно споделя в последните си интервюта, че не вярва в дигиталните ревюта и не би прибягнал до тях.

„Абсолютно обичах да раста във времето, когато Instagram не съществуваше - ние просто 
се забавлявахме“, разкри Даниел Лий пред Vogue

Във времето и много други известни личности избраха да живеят, поне за кратко, без социални мрежи. Дори най-големите звезди в Instagram – като Ариана Гранде, Селена Гомес и Джиджи Хадид – си направиха няколко забележителни почивки от Инстаграм през последните години.  Едно от най-задълбочените проучвания, което проследява връзката между честотата на публикациите в Instagram и дозата допамин, произведена от „харесванията”, повдигнаха безброй въпроси относно използването на Инстаграм (вижте документалния филм на Netflix „Социалната дилема”). Проблемите ни от реалния живот като социалната справедливост и настоящите икономически трудности, причинени от пандемията, също ни принудиха да преразгледаме какво споделяме в социалните медии.

Че светът на социалните мрежи е мощен, получваме доказателства всеки ден. Но и че може да бъде много опасен. Президентът Тръмп и щабът му станаха жертва на дигиталната сила. Тяхната прекомерна агитация ги постави в принудителна дигитална изолация.

Фeйcбук блoкирa прoфилa нa aмeрикaнcкия държaвeн глaвa Дoнaлд Тръмп, а новината
 бeшe съобщена oт самия Марк Зукърбър, който не спира да се бори за това да доказва, че има контрол и се спазват всички законови и морални правила в социалните му мрежи.
Дали ще успее?

Предстои да разберем. А дотогава ти предллагаме дигитален детокс и забавен моден уикенд с програмата на Code Fashion : https://tv.codefashion.bg/

Елица Стойчева

Елица Стойчева е завършила бакалавър Международни отношения, а след това тристранна магистратура Медии и комуникации в DFH, Deutschland и Université Nice-Sophia-Antipolis, Nice, France. Тя пише за различни сайтове и списания. Нейната страст са телевизията, рекламата, fashion събитията, биографичните мемоари, хубавите музеи и пътуванията. Освен като журналист, Елица работи и като дигитален маркетолог за едни от най- големите български брандове. Като лице на модната телевизия Code Fashion не спира да ни информира кой е властващият тренд всяка седмица в нейната авторска рубрика Trend of the week.