TREND OF THE WEEK: Пърпъл рейн

Макар че в песента се пее аз съм само цвят лилав, никоя дама не е само един цвят. Ние сме палитра от настроения и гами. Когато обаче ми се налага тази пролет да избера само един нюанс, то залагам на лилаво

Нежните нюанси на лилавото превзеха света. Мекотата на бебешкото лилаво се разпростира от класическите стрийт визии до червения килим.

Знаете ли всъщност защо лилавият цвят е наричан кралски?

Разказва се, че някои от римските императори били толкова запленени от лилавия цвят, че  дори забраняват на останалите поданици да носят лилаво със закон, чието нарушаване водело до смъртна присъда. Истината е ,че векове наред лилавата боя се е добивала изключително трудно и се е продавала единствено в древния финикийски град Тир , който се е разпростирал на територията на днешен Ливан. Лилавото се извличало от специален вид морски охлюви, известни като „Bolinus brandaris“. Този вид охлюви бил толкова рядко срещан, че цената му се измервала в злато. За да се произведат няколко грама качествена лилава боя, необходими били над 250 000 охлюва. Кралско, нали?

В наши дни за щастие всички цветове са много по-достъпни и надявам се, за да се произвежда лилаво не страдат никакви животни. Ако до скоро лилавото бе известно като кралския цвят, избиран в миалото, а и настоящето от хора с титли, то днес топ инфлуенсърите , звездите на червения килим и стрийт гурутата залагат на пастелните му вариации, като към всяка монохромна лилава визия не пропускат да добавят и цветен акцент в оранжево, мента или пък дори небесно синьо.

Лилавото носи настроение за лукс и изтънченост. Затова можете спокойно да инвестирате в дрехи и аксесоари в този цвят. Ще ви се отплатят.

 

Елица Стойчева

Снимки: Gettty

Елица Стойчева е завършила бакалавър Международни отношения, а след това тристранна магистратура Медии и комуникации в DFH, Deutschland и Université Nice-Sophia-Antipolis, Nice, France. Тя пише за различни сайтове и списания. Нейната страст са телевизията, рекламата, fashion събитията, биографичните мемоари, хубавите музеи и пътуванията. Освен като журналист, Елица работи и като дигитален маркетолог за едни от най- големите български брандове. Като лице на модната телевизия Code Fashion не спира да ни информира кой е властващият тренд всяка седмица в нейната авторска рубрика Trend of the week.