TREND OF THE WEEK: Модата на тихия лукс

Казват, че щастието обича тишината! Явно и най-богатите модни маниаци стриктно са започнали да следват тази максима

През последните месеци няма как да не сте забелязали серия от публикации в Instagram и Tik Tok, придружени от хаштаг old money.

Какво се крие зад него?

Не парите не остаряват и за щастие или не са все водеща сила, но завръщането на т.нар. тих лукс – стил на обличане, който издава заможност, но без дрехите да крещят, е следствие от натежалата ни вече ненужна показност и прахосничество на ресурси.

Тотално противопоставяне на пищността и логоманията.

В основата на тихия лукс не е демонстрацията, а именно себеизразяването, модата като средство за по-пълно изграждане на образа ни. Модата, каквато се е зародила, да ни служи и да ни вдъхновява като изкуство.

Тихият лукс се прекланя пред утвърдените вечни луксозни артикули, които в годините са се утвърдили като качествени и задължителни бестселъри за гардероба на модерния човек. Неслучайно тази тенденция е изцяло в съзвучие и с подновената любов към винтич културата и секънд хенда.

Естетиката на “old money” и “тихия лукс” не се ограничава до конкретна социална прослойка, но същевременно с това гради нови мини общества на брандове, които са в тази стилистика. Към модните шедьоври на знакови брандове като Ralph Lauren, Hermes, Gucci , днес тихият лукс прибавя и нови марки като Стела Макартни, Brunello Cucinelli, и бранда на любимите ни и вече пораснали близначки Олсън – Тhe Row.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Row (@therow)

Как да се облечете в тих лукс?

Заложете на качество и изчистени силуети. Бели джинси, пуловер на раие, който можете да носите и наметнат като шал, Т-шърт с якичка, класическа шапка, костюм с идеална кройка, голяма или малка, но качествена чанта и обувки. Всички те ще ви служат много сезони и ще можете да разиграете в стотици модни колаборации.

 

Елица Стойчева е завършила бакалавър Международни отношения, а след това тристранна магистратура Медии и комуникации в DFH, Deutschland и Université Nice-Sophia-Antipolis, Nice, France. Тя пише за различни сайтове и списания. Нейната страст са телевизията, рекламата, fashion събитията, биографичните мемоари, хубавите музеи и пътуванията. Освен като журналист, Елица работи и като дигитален маркетолог за едни от най- големите български брандове. Като лице на модната телевизия Code Fashion не спира да ни информира кой е властващият тренд всяка седмица в нейната авторска рубрика Trend of the week.