Триумфът на кравата

Кравата е фантастично животно. Тя бива опитомена преди повече от 10 000 години. До ден днешен, това гигантско животно с големи мили очи и тромаво тяло буди умиление у нас. Макар да не правят чак такова голямо впечатление с физическите си белези или грацията си, за кравите има много и най-интересни факти, които малцина знаят. 

Кравата се почита като свещено животно в хиндуизма, джайнизма, зороастризма, както и в множество от религиите на Древен Египет, Древна Гърция и Древен Рим. Кравите, а и свещеният бик в древните и изначално земеделски култури, са на особена почит по разбираеми причини – най-едрото и плодотворно домашно животно, впрегатно за оран. Индусите в продължение на векове я почитат като Богиня-майка и символ на богатството, добродетелта и изобилието.

Кравата, най-вече с окраската си, е и първото животно, което успява сериозно да детронира негово Величество леопарда, от почетното първо място на стълбицата с най-хитови тенденции в принтовете за есен/зима 2024/2025.

Има хора по света, които предпочитат да държат всичко под контрол. Те са онези хора, които държат да са много скромни и внимателни, за които леопардовата, кравешката и змийската кожа или принт са абсолютен терор и позор за сетивата, докато други са посветили живота си на “опитомяване” на естествения свят чрез кожи, пера и щампи. Почивай в мир, Роберто Кавали, обичаме те!

Споменавайки г-н Кавали, няма как да прескоча факта, че светът на модата започва да прилича все повече и повече на зоологическата градина, за която той мечтаеше по време на целия си живот и кариера. Леопардът, като една истинска пантера бих могла да потвърдя – никога не си е тръгвал, не се е прибирал в клетката си, не е оставал самотен и тъжен по рафтовете и закачалките на магазините. Но е факт, че може би ще му се наложи да си вземе кратка почивка, защото от модните пътечки и ревюта, от публиката на седмицата на модата, та чак до инди дизайнерските решения – кравата е царицата на джунглата … и на модата в момента. 

 

 

 

Снимки: Getty Images/ Envato

Велислава Гъркова

Главен редактор

Свързани Публикации