Създателят на едноименния бранд Dries Van Noten – Дрис Ван Нотен – напусна позицията на креативен директор на бранда си през юни тази година. Шест месеца по-късно самият той представи на света “наследника си” и човекът, който според него е най-подходящ за тази ключова роля — това е 33 годишният дизайнер Джулиан Клауснер. Нека ви разкажа малко повече за него, за историята му с бранда и защо той е перфектният избор в случая.
Джулиан Клауснер е учил в La Cambre/Ecole Nationale Supérieure des Arts Visuels в Брюксел, като получава както бакалавърска, така и магистърска степен по моден дизайн. Дебютът му в съвременната модна индустрия започва с Thom Browne, а в последствие той има ангажименти и с Kenzo и Maison Margiela. Въпреки че не е име, което сме чували или чуваме често – Клауснер започва да работи с Ван Нотен в Антверпен още през 2018 г. Тези почти 7 календарни години, прекарани неотлъчно до бащата и главната движеща сила зад Dries Van Noten, със сигурност са му помогнали да се позиционира като естествен наследник. Но те определено не са главната причина за това.
Като член на „Antwerp Six“, Ван Нотен даде на модната индустрия купища артистичност, но и много иновации. Той стана известен със своите живи щампи, смели цветове и майсторска изработка, а тоналността, в която Dries Van Noten се е развивал като бранд, е онзи конкретен мажорен тон, който носи в себе си неутолимата нужда за адаптация към новото и промяна. Излишно е да коментираме факта, че като “вътрешен човек”, Джулиан Клауснер съчетава личната си изтънчена перспектива със самото ДНК на марката – нещо, с което той е запознат доста добре. Самият той отбелязва, че за него наследството, което Дрис му оставя, е и неговият фундаментален източник на вдъхновение.
Ще станем свидетели на първата му самостоятелна колекция на младият дизайнер на 5 март 2025 година в Париж, разбира се по време на Седмицата на модата в Париж. Да, и на мен не ми се чака чак толкова дълго време. Но Джулиян е помислил и за това! Официалният му мъжки lookbook за зимата на 2025 г. ще бъде пуснат на пазара още през януари! 🙂
Снимки и видео: Getty Images/ Instagram/ YouTube