Класацията „dm топ 10“: В дрогериите най-често купуваме шампоани, боя за коса и паста за зъби

Новото издание на класацията е базирано на продажбите на над 20 милиона дрогерийни стоки

 

Най-често купуваните дрогерийни стоки от българите са шампоани, боя за коса и паста за зъби. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“.

1-shampoo

Рейтингът може да се счита за показателен за пазара, тъй като e базиран на продажбите на над 20 милиона продукта за последната финансова година (01 октомври 2015 г. – 30 септември 2016 г.). Освен това, dm е лидер в сектора на търговията с дрогерийни стоки с 64 магазина в 24 града в България. Като „дрогерийни“ се определят продукти за лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома, за здравословен начин на живот като био храни, натурална козметика, хранителни добавки и други.

Най-широко застъпени в класацията са продукти за личната хигиена като шампоани, пасти за зъби, душ гелове и други. Те заемат 5 от 10-те топ позиции. Козметиката е представена от боя за коса, грим за очи и лакове и продукти „Грижа за ноктите“. В класацията присъстват и бебешки кърпички и готови напитки.Най-често купуваните продукти за лична хигиена са в ценовия диапазон 1-6 лева. Не е учудващо, че най-сериозни суми харчат дамите за гримове. Например, най-често купуваните гримове за очи в дрогериите dm са на цена 9-15 лева. След тях се нареждат боите за коса. Победителят в тази категория е цвят „Много светло рус“ на цена 3-5 лева.

2-boya-za-kosa

В новото издание на „dm топ 10“ влизат продукти като грим за очи, лак за нокти и бебешки кърпички. Те изместват дамските превръзки, бебешките пюрета и кремовете за лице, които бях представени в предишното издание на рейтинга. Българите държат и на красивата си усмивка и затова отделят сравнително високи суми за пасти за зъби. Победителят в този сегмент е на цена 5-6 лева.

3-pazta-za-zabi

Данните на dm България показват, че клиенти на веригата са най-често дамите. Това се потвърждава и от данните на класацията „dm топ 10“, в която присъстват основно продукти за дамската аудитория. Наблюденията на компанията са, че постепенно се увеличава делът на господата, пазаруващи дрогерийни стоки, което е възможно да доведе до промяна в търсенето на дрогерийни стоки.

Най-новите продуктови линии за dm са био и натуралните продукти. Развитието им е в отговор на все по-голямото търсене от страна на хората, които искат да живеят по-здравословно. Това означава не само промени в навиците на хранене и търсенето на храни с доказан биологичен произход, но и по-добра грижа за тялото чрез използването на натурална козметика и стремеж за опазване на околната среда чрез употребата на щадящи природата препарати.

bio-foods

В магазините на dm България присъстват около 270 био и натурални продукта. Сред тях са сокове; напитки от ориз, кокос, овес, спелта и други; био мляко, чай, ядки, захар, оцет, брашна, ориз, паста, сосове, пастети, зърнени закуски, плодови пюрета, кафе, шоколад и така нататък. Предлагат се и над 100 био бебешки пюрета. Над 50% от тях са от собствените марки на концерна dmBio и babylove. dm България предлага и над 220 продукта натурална козметика. Те са както от собствената марка на компанията alverde, така и от най-реномираните европейски производители на козметични продукти.

Във връзка с новото издание на класацията „dm топ 10“ Евелина Великова, прокурист на dm България, заяви: „Като лидер на пазара на дрогерийни стоки в България ние разполагаме с много информация за търсенето на българите. Целта на класацията е на базата на опита и предпочитанията на клиентите ни, да помогне на всеки да се ориентира по-лесно в разнообразието от над 14 000 дрогерийни стоки, които предлагаме в нашите магазини.“

 

Александра Томова
Александра Томова
Александра Томова e главен редактор на сайта codefashion.bg. Тя е с бакалавърска степен Испанска филология и магистър Журналистика и медии. Нейната страст са модата, литературата, новите технологии. Работи като редактор и сценарист на предванията в ефира на Code Fashion TV. Занимава се още и с видео монтаж и постпродукция на телевизионно съдържание.

Новини

[the_ad id="55508"]

Свързани
Публикации