Trend of the week: Бъди наистина съпричастен към Земята!

Не всяко нещо, което е viral се превръща в масов тренд, но когато това стане, модерно е не стандартните за народното ни творчество три дни, а поне цяла седмица

За мое съжаление тази седмица, а изглежда и още няколко поред ще бъде модерно да бъдем съпричастни към бедствията в Австралия. Убедена съм, че като при всяка тенденция и в тази е пълно с хора, които искрено, разумно и с цялото си същество искат да помогнат на засегнатите хора и животни. Нерядко обаче със снимките на дарения, гушнати кенгура и коали много от потребителите в мрежата търсят просто повече внимание върху себе си. И в масовия случай става дума само за увеличаване на основните ни средства за изразяване през 2020, а именно – likes, shares, comments.

https://www.instagram.com/p/B7LMbhZK3A5/

Не само през 2020, а и много преди, периодично в публичното пространство популярност получават всевъзможни проучвания, които вещаят крах за планетата ни, който ние нейните обитатели сами създаваме. Надали вече има землянин, който да не вярва, че за по-голямата част от природните несполуки и катаклизми е спомогнал и той.

И за да не спираш да бъдеш фешън дори когато спиш, към модерните постове в мрежата, реших да добавя и истински съвети, с които да си щадящ към природата, модерен и наистина част от промяната.

https://www.instagram.com/p/B4DOZf6FSna/

Дрехи от миналото за хора с бъдеще

Първата добра новина е, че vintage и secondhand вече не само звучи модерно, а дори гордо. За handmade също всички палци са нагоре. А още по-радостното е, че дори на нашия по начало консервативен пазар гамата от брандове, предлагащи тези благинки се увеличава.  Далече съм от мисълта, че мога да пазарувам само от подобен тип магазини, но съчетанието на такива позабравени дрехи с нещо от сезон 2020 ми гарантира прекрасни сетове, спестени средства, качество и по-малко fast мода.

По торбата ще те познаят



Twitter

След бума на лайкове, който обра „пазарската торба“ на IKEA, надали някой ще успее да я победи. Но чрез пазарските торби лесно можеш да направиш едно съседско разследване. Резултатите показват, че онези, които пазаруват с торби за многократно ползване, обикновено са и тези, които си хвърлят боклука в правилното място и събират всичко нечисто след домашните си животни. Разбира се, всяко правило си има изключения, но заключението за еко торбите е изцяло положително. Можеш ли да се сетиш за бранд, който да не предлага такава торба? Не, защото е модерно и полезно.

 

Да кажем стоп на изхвърлените козметични и beauty продукти

Изцяло в разрез с гретините слогани пътуването със самолет поне при мен се увеличава. Да обиколя света е може би сред едно от най-честите желания в дневниците на всички щури жени. Само че докато обикаляме света, винаги носим със себе си: дневен крем, нощен крем, крем за слънце и още 20-тина килограма багаж и малко разправии с летищната администрация. Тук идват наред наистина екореволюционните идеи. Не можеш да си представиш колко лесен ще бъде животът ти, ако добавиш към ръчния си багаж:

  • Шампоан и душ гел под формата на сапун
  • Контейнери за многократно използване, в които можеш да поставяш до 100 мл, от всичко, което ти е необходимо
  • Фон дьо тен с помпичка, за да можеш да използваш целия макиаж докрай
  • Бамбукова четка за зъби
  • Четка за грим от естествен косъм
  • Памучни тампони за грим

Бъди градски

Градският транспорт е един истински лабиринт от емоции и срещи във всеки един европейски град. Уникално място да ти видят новите дрехи и фешън хрумки много повече хора, които не те познават и да те оценят само по аутфита. Винаги перфектна локация за снимки, нови запознанства и на всичко отгоре евтино и полезно за теб и твоето дишане. Вземи си въздух поне един ден от трудното шофиране и се наслади на емоцията, наречена „Градски“. А при екскурзии най-удачният метод да крадеш трендове се нарича „Возене в метрото“.

 

Истински модни дарения

Начинът на благотворителност винаги е израз на лично виждане, вкус, стил, та дори и светоусещане. Фешън е, че почти винаги е заразяващо. Ненужни дрехи в гардеробите ни се намират през цялата година и не е нужно да бъде Коледа, за да ги подарим на някои друг, когото действително ще стоплят. Ако не разполагаш с време и ресурс да посетиш хора в нужда, убедена съм , че все някой контейнер за дрехи се намира в непосредствена близост до теб. Всичко е много просто. Изпираш дрехите и ги носиш до най-близкия пункт на Червения кръст, до магазин на LIDL, който разполага с контейнер за дрехи или ги носиш при H&M и се снабдяваш с ваучер за следващо пазаруване. Просто, нали?

#схаштагнепроменяшнищо

Тъжно е, че бедствието в Австралия, а и в много други места по земното кълбо тепърва ще разкриват за нас негативни последствия и нови трудности, пред които да се изправим. Реалните инициативи за набиране на средства и доброволци постепенно ще отсеят лайкаджиите от истински загрижените. За нас и модния бизнес остава обаче да намалим използването на кученца и котки като аксесоари, да помислим внимателно преди да си вземем домашен любимец дали грижите са по силите ни и разбира се, как да организираме междублоковото пространство, така че да разполага с фешън къщички и храна за бездомните любимци, защото всеки обича безкрайните градски разходки, но след тях копнее да се прибере на топло у дома.

 

А какво ще се превърне в Trend of the week през следвaщата седмица предстои да разберем. Дотогава се информирай за всичко тренди в модния свят на www.codefashion.bg

 

Автор: Елица Стойчева
Снимки: Twitter / Unsplash

Елица Стойчева е завършила бакалавър Международни отношения, а след това тристранна магистратура Медии и комуникации в DFH, Deutschland и Université Nice-Sophia-Antipolis, Nice, France. Тя пише за различни сайтове и списания. Нейната страст са телевизията, рекламата, fashion събитията, биографичните мемоари, хубавите музеи и пътуванията. Освен като журналист, Елица работи и като дигитален маркетолог за едни от най- големите български брандове. Като лице на модната телевизия Code Fashion не спира да ни информира кой е властващият тренд всяка седмица в нейната авторска рубрика Trend of the week.