TREND OF THE WEEK: Аватари или хора, но със сили на супергерои

Да гледаш вперил зор в Космоса, звездите и Луната, отдавна е не просто модерно занимание, а действие, което изразява вътрешния ти свят. Но какво се случи с простичкия на пръв поглед въпрос да запазим човешкото си аз.

 

В модния свят колекциите, които ни телепортират на друга планета, винаги са добре дошли. Няма как да сте разцъквали обаче в социалните мрежи през последната седмица и да не сте виждали портрети на ваши близки приятели, които изглеждат като произведения на изкуството. Тези съвършени аватари идват от приложението Lensa, което използва изкуствен интелект, за да генерира подобни изображения.

Дали това е естетика или поредната масовка, оставям да прецените на вас.

 

По-любопитен е фактът, че има данни това приложение да използва съмнителни практики при управлението на потребителските ни лични данни. Операцията по използването му е проста като при останалите апове: изтегляте приложението Lensa Photo Retouch от App Store или Google Play Store, качвате от 10 до 20 портрета. След това изкуственият интелект върши своето: той ретушира ​​несъвършенствата на лицето, така че вашите снимки да могат да се издигнат на следващото космо ниво. По-специално, използва софтуерния модел с отворен код Stable Diffusion, за да създаде това, което мнозина вече наричат магически аватари, които изглеждат като проектирани от дигитални художници. Срещу $5 Lensa предоставя 50 портрета – пет вариации на 10 различни стила – на вас като аватар.

 

Приложението всъщност съществува още от 2018 г., но именно тази нова портретна функция, стартирала през ноември, поднови интереса към него и дори го постави начело в списъка с най-популярните апове. Компанията Prisma, която стои зад този софтуер, оценява броя на своите потребители на няколко милиона. Според фирмата за анализ на данни за приложения SensorTower, приложението е било изтеглено 1,6 милиона пъти през ноември, което е 631% повече от октомври. Въпреки че е забавен инструмент, не бива да подценяваме факта, че политиката за поверителност и условията за използване на Lensa и Prisma предизвикват въпроси.

 

Когато използвате Lensa, вие предоставяте на компанията Prisma лиценз за работа, разработване, предоставяне и подобряване на Prisma, в допълнение към проучването, разработването и подобряването на нейните съществуващи и нови продукти. Prisma заявява на сайта си, че не използва снимките, предоставени от своите потребители, по друга причина, освен за прилагане на стилови филтри и ефекти. Въпреки това, ако сте публикували изображение, създадено от Lensa, тя си запазва правото да го използва за рекламни цели, според туит на учения и автор Чанда Прескод-Вайнщайн.

Този лиценз може да бъде отменен само ако бъде изпратена заявка по имейл на следния адрес: contact@lensa-ai.com. Компанията, както впрочем и собствениците на много подобни апове, веднага се сещам и за най-масовия FaceApp, също така нерядко посочват в своята политика, че запазват информацията на своите потребители за неопределен период от време.

 

Като пренебрегнем за момент немаловажния казус за личните ни данни, идва онзи за индивидуалността,, естетиката или просто да се запитаме:  Къде останаха добре познатите бръчици, разширени пори, бенки, онова което ни прави индивидуални хора, с черти, истински лица и несъвършени отличителни белези?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Micqaella (@micqaellapryce)

Както всяка технолигия, и тук можете да направите от пълен провал до мега шедьовър с художествена стойност. Вие избирате 🙂

 

Мода

Свързани Публикации