TREND OF THE WEEK:БАЛАКЛАВА И КОЛАБОРАЦИЯТА НА DiorxBirkenstock

Студено е, a може да бъде модерно и удобно. Минусовите температури не са непременно предизвестие за кофти аутфит. През тази зима един скиорски и типично военен аксесоар превзе street style модата. По-наблюдателните от вас сигурно веднага се досетиха, че става дума за шапката маска с почти сладкото име БАЛАКЛАВА. Като почти всеки тренди аксесоар те са добре забравени стари изборетения на човешкия гений.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ✨ R (@kak_ya_vizhu)

Най-масовата употреба на тези маски-шапки е регистрирана още по време на Кримската война в далечните 1853-1856 г., когато Руската империя се сражава за контрола над Кримския полуостров срещу съюзените войски на Османската империя, Франция, Британската империя, Сардинското кралство и Графството Насау. Суровите зими в региона осигуряват на балаклавата вечна слава сред войниците. Любопитен факт е, че всъщност един от най-големите центрове за производството им е градчето Балаклава,  съществуващо и днес, но като квартал на град Севастопол в държавата, която за съжаление отново е център на тревожните международни новини – Украйна. В периода на Кримската война британските войници започват да наричат маските по името на града и така те са популярни с това име и до сега.

Е към днешна дата за щастие можем да използваме много практично и модерно тази направо военна екипировка и да ни е топличко.

Следващото ми топло седмично предложение отново изцяло сгрява душата и краката! По повод представянето на най-новата си мъжка колекция за Dior, креативният директор Ким Джоунс представи два модела, плод на колаборация между модната къща и любимия на милиони чепик, световноизвестният Birkenstock.  Мъжките модели според мен изцяло могат да бъдат главни герои и във всеки дамски гардероб. Моделите са украсени с филц или велур,  в нюанса Gris Dior. Впечатляващи са и катарамите, взети назаем от чантата Saddle – един от бестселърите на Dior, както и интегрирането на наклонения мотив на Dior върху гумените подметки отдолу. Голяма новина всъщност е и придобиването на Birkenstock от инвестиционния фонд L Catterton и Financière Agache – две дружества, свързани с LVMH, собственик на Dior.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dior Official (@dior)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by _thibo (@_thibo)

Тази седмица изцяло оборих градската пословица за студа и гъзарията, която за мен лично е измислена от онези, които не умееят да се обличат. Както често обичам да повтарям: Няма лошо време, има лошо облечени хора! И докато чехлите на Birkenstock и Dior влязат в масово производство, носете си старите шедьоври на марката,  па било то и с топъл чорап, защото с тях дори разходките у дома са по-приятни и ортопедични. А уикендните пътувания, гарнирайте с балаклава и много фешън топлина. Об(Л)ичайте се! Модерно е!

Елица Стойчева е завършила бакалавър Международни отношения, а след това тристранна магистратура Медии и комуникации в DFH, Deutschland и Université Nice-Sophia-Antipolis, Nice, France. Тя пише за различни сайтове и списания. Нейната страст са телевизията, рекламата, fashion събитията, биографичните мемоари, хубавите музеи и пътуванията. Освен като журналист, Елица работи и като дигитален маркетолог за едни от най- големите български брандове. Като лице на модната телевизия Code Fashion не спира да ни информира кой е властващият тренд всяка седмица в нейната авторска рубрика Trend of the week.