Демна Гвасалия използва Нюйоркската фондова борса за подиум на своето ревю
Нюйоркска сутрин. Мода от висшите слоеве на индустрията. Oбезличени модели в черен латекс. Луксозен adidas.
В тези няколко думи се събира цялата идея на Демна за колекция Resort 2023 на Balenciaga.
А сега по-подробно:
Цветен латекс
Нямаше как да познаете никого от моделите, просто защото те бяха напълно еднакви – облечени от глава по пети в черен, син, жълт или червен латекс. Дори и лицата им.
Калсиката
Демна заложи на ултракласически модели. Черни оувърсайз сака, плата и рокли от 80-те. Класически дамски ризи с панделки и черни рокли до земята, стандартни мъжки костюми, без slim fit линиите, които познаваме напоследък. Шлифери и пухени якета – все в черно, земно или сиво. Колекцията бе разделена на три акцента – класически ежедневни облекла, вечерни официални тоалети и рокли и финал…
Финалът с adidas
Под логото на adidas пишеше balenciaga. Ако финалът на повечето модни ревюта е булчинска рокля, то за Демна е провокация. Класическите анцузи от миналия век, класически adidas в черно или червено, с три черти. Оувърсайз тениски и шорти, спортни бомбъри и сакове. Всичко това с автентичността на adidas, но с надпис balenciaga.
Идеята
“Трябва да провокираш емоция” – кратките думи на Демна в бекстейдж, събираха в себе си цялата идеология на ревюто. “Живеем в страшен свят и смятам, че модата е отражение на това.” Демна все по-често се опитва да направи висшата мода по-достъпна и да възпита всеки любител на модата, че може да намери нещо за себе си. Както винаги и изборът на локация бе също толкова изненадващ, колкото и самата колекция – Нюйоркската фондова борса.