Някои брандове успяха да наложат името си през годините, някои направиха дори повече
Една ли има човек, който да не е чувал думите Chanel, Versace, Louis Vuitton… Може би и повечето от вас познават логата на тези известни марки.
Не е тайна, че модните ценители, често купуват бранда, а не самия артикул. Цената се покачва главоломно само защото на етикета на дрехата или аксесоара пише определено име.
Има обаче и едни такива имена в модната индустрия, които не просто наложиха името си. Те могат да бъдат разпознати дори и само с цвета си…
Разбирате ли какво имаме предвид?
Нека видим…
Louboutin
Червената подметка. Тя е толкова емблематична, че не е нужно да видите логото на бранда, за да познаете обувката. Лека творческа прищявка на създателя на тези емблематични обувки е в основата на супер успеха на бранда. Christian Louboutin боядисва скучната черна подметка с червен лак за нокти и получава мултимилионно съкровище, за което жените са готови на всичко.
Червената подметка на Louboutin се е разходила по не един червен килим. Краси нозете на хиляди звездни дами по света, а всяка жена стъпила на улицата с обувка от бранда се превръща в истинска събирачка на погледи.
Секси, флиртаджийски, дяволски красиви – даже има и песен за тях:
Tiffany &Co.
Коя жена не мечтае за подарък в тюркоазена торбичка с бяла панделка?
Ако се чудите как се казва емблематичният цвят на бижутерския бранд, няма какво повече да го мислите – Tiffany Blue. Прието е на световно ниво, този цвят да се казва така. Бледо тюркоазено, с доста синьо и малко зелено, бяла панделка и сърцевина от диамантено искушение.
Бижутата на Tiffany & Co. са мечтата на почти всяка жена по света. Десетки холивудски филми ги поготворят, а книгата на Труман Капоти “Закуска в Тифани”, по-късно екранизирана с Одри Хепбърн в главната роля, изпращат бижутерския бранд на върха.
Burberry
Британският моден бранд е обличал английската аристокрация от десетилетия. И макар и до днес да държи на високите си цени, все повече “обикновени” хора имат достъп до великолепния стил на Burberry.
Сещате се за кои цветове става въпрос тук, нали?
Карето в бежово, червено и черно. Интересно е, че французин стои зад успеха на този толкова разпознаваем десен.
В началото карето е било само и единствено подплата на емблематичните бежови шлифери на Burberry. През 1960-та година мениджър във френски филиал на бранда “изважда” на показ карираната подплата на шлиферите, а клиентите полудяват. Оттогава “сърцевината” на Burberry е и тяхната запазена марка.
Снимки: Getty Images