TREND OF THE WEEK: Точка по точка към големите промени, проекти и Louis Vuitton 

Модната тема на седмицата несъмнено е ревюто за дебютната колекция на Фарел Уилямс за Louis Vuitton

Шоуто се проведе на Пон Ньоф, най-старият мост във френската столица, и бе уважено от всички звездни люители на марката. Колекцията е много цветна, с идейни кройки и силуети, които ще видим, успешно употребявани и в дамския гардероб. Затова и нямам търпение да бъде налична и в бутиците им.

И като казах  бутик, преди  около два месеца прочетох, че български екип е изработил скулптури за витрините на Louis Vuitton и колекцията им, вдъхновена от художничката Яйои Кусама с  култовите ѝ точки, първосигнално реших, че всичко се е случило някъде навън. Но когато мои източници ми потвърдиха, че цялата магия се създава в сърцето на София, нямаше как да не проверя. Ето какво ни споделиха за Code Life Magazine.

 

Прекрасните дизайни са дело на WOOOD.CO, които изработват макети и прототипи за България и чужбина. Работилницата им бързо се разраства и сега към нея се предлагат и обособени творчески работилници за деца и възрастни. Какво ни сподели един от основателите на Woood – Георги Комсалов, четете с интерес и щипка национална гордост сега.

 

Колко време отне от една стара къща в Красно село до това да се превърнете в котюрна работилница, която създава изделия за брандове като Louis Vuitton?

 

Като астрономическо време приблизително 9 години, но като работни часове далеч повече. Няма как да пренебрегнем и усилията, които вложихме, заа да съберем и създадем сплотен екип от хора, съмишленици и колеги, с които заедно да вървим през всички предизвикателства.

 

Как дойде предложението за работата по 25 скулптури, вдъхновени от японската художничка Яйои Кусама и култовата ѝ точкова колекция. Лесно ли успяхте да се сработите?

 

Това е вторият проект, по който работим с Louis Vuitton, така че той мина далеч по-лесно и гладко. Първият, който изпълнихме преди година, беше изключително сложен и трябваше да го завършим за кратък период, което ни помогна да минем периода за изграждане на доверие и сработване форсирано. Сега знаем какво се очаква от нас и комуникацията и работният процес са сравнително лесни. Когато работиш с професионалисти и хора, които са наясно с това какво искат да получат като краен продукт, нещата винаги се получават, ако погледнем от този ъгъл, смятам, че се сработихме лесно.

В портфолиото Ви могат да се видят различни и необикновени творения. В ерата на copy paste какво ви провокира да бъдете създатели на прототипи? Какво прави един дизайн луксозен и влияете ли се и от модните тенденции в работата си?

Преди всичко сме творци и като такива предпочитаме да се концентрираме върху създаването, не върху копирането. За нас е важно да изпитваме удоволствие от работата си и проектите, по които работим – да са интересни, трудни за изпълнение и като цяло да са предизвикателство. Какво прави един дизайн луксозен е трудно да се дефинира. За мен луксът има едно измерение, а за вас друго. Според моите представи луксът се крие в добрия дизайн, качествените материали, прецизната изработка, правилното позициониране на пазара, целева реклама към определена категория хора, превръщащи продукта в ексклузивен. По отношение на нашата работа се стараем винаги да сме в крак с текущите тенденции, но и ясно да подчертаваме своя личен творчески почерк.

 

Развивате и изключително интересен бизнес модел, благодарение на който създавате споделена работилница за работа. У нас на голяма почит сега са coworking пространствата, но как успявате да създадете уютна среда, подходяща за творчество на хора от различни бизнеси? 

Идеята за споделена работилница се зароди в процеса на нашето израстване. Всички проблеми, които се явиха по пътя ни, оформиха това пространство. То е отговор и решение на всички перипетии, с които се сблъсква всяка стартираща компания в тази сфера. Тук, освен база с много оборудване, машини, инструменти и т.н., е и нашият know-how, нашите контакти и огромното ни желание да помогнем на всеки да научи нещо ново или просто да изпълни проекта си. За да работи нашият модел, вложихме цялата си енергия в това да създадем спокойна и балансирана работна среда. От нев извадихме всички излишни битовизми и по този начин създадохме пространство, в което хората инвестират само енергия и старание в своите идеи и тяхната реализация. По този начин Woood се превърна в повече от пространство, Woood се превърна в общност.

 

Ателието ви е отворено за различни класове и за непрофесионалисти, очаква се скоро при вас да работи и арт-кафене. Отворил ли е вече българинът съзнанието си към нестандартния дизайн и създава ли се една нова общност у нас, която копнее за естетика не само у дома, но и за по-добра градска среда?

Да, смятам, че хората започнаха да изпитват истински глад за по-добра и по-смислена заобикаляща ги среда.

 

Какъв съвет бихте дали на онези, които сега стартират собствен бизнес? Как да не губят хъс, мотивация, вдъхновение да сбъднат мечтите сии то в България?

Среда. Високи цели. Постоянство. Размах.

 

Мода

Свързани Публикации